Dit forum liep van 2008-2020, is nu gesloten en te bekijken als archief. Berichten plaats je in het nieuwe droomforum

Steeds terug kerende droom loopt anders af

Kyliemali
9 maart 2010

Hallo,

Misschien kan iemand me helpen om achter de betekenis van mijn droom te komen. Ik heb een soort droom die regelmatig in een iets andere variant terug komt waarbij ik mezelf hard afzet vanaf de bodem van een zwembad (soms ook vanaf de grond). Hierbij zet ik me dan onbedoeld te hard af waardoor ik heel hoog in de lucht eindig en me realiseer dat ik dat hele eind ook weer terug moet vallen, wat me angst inboezemd. Tijdens dit moment ben ik me vaak ook bewust van het feit dat ik dit vaker droom en 'denk' ik bij mezelf "oh, nee niet wéér!"

Vannacht had ik een droom die hetzelfde begon, maar met het vershil dat ik terwijl ik me van de grond afzette ineens een hele hoge stellage tegenkwam (zoals ook bij concerten gebruikt worden om de lampen aan op te hangen). Deze stellage was onderdeel van een soort van kermis in een tropisch land en diende als ingang waar mensen de kermis op en af konden gaan. Tijdens het hoogtepunt van mijn sprong kon ik me aan de stellage vastklampen om vervolgens de staanders op te zoeken en mezelf veilig naar beneden te laten klimmen.

Voor mijn gevoel zit er een hele sterke symboliek achter deze droom en ik zou graag willen weten hoe ik hem zou kunnen interpreteren.

Alvast bedankt,
Miranda

Logo Droominfo

Droominfo is een droomwoordenboek waar je zelf de betekenis van je droom kan vinden. Je kunt ook over je droom praten op ons forum. Zo krijg je een beter inzicht in je persoonlijke relaties, kan je de dag makkelijker verwerken en krijg je een ongecensureerde blik op je werkelijke gevoelens.

Droominfo, © 2024