Dit forum liep van 2008-2020, is nu gesloten en te bekijken als archief. Berichten plaats je in het nieuwe droomforum

traplopen, heel snel en sierlijk

olive
15 jaar geleden

Wie kan mij vertellen wat ik mezelf wil vertellen als ik alweer en weer droom dat ik aan het traplopen ben.
Ik doe dat meestal in grote openbare gebouwen zoals in een stationshal of een warenhuis. Met zwierige bewegingen zeil ik de trappen af naar beneden, Neem 4 of 5 treden tegelijk en land net zo sierlijk weer op de volgende trede. Mensen kijken met bewondering, ik voel me licht en vrolijk.

Maar ik heb werkelijk geen idee waarom ik die trappen afvlieg. Waar ik naar toe ga of waar ik ben.
Iemand een idee wat dit zou kunnen betekenen. Ik heb deze droom al jaren, Samen met nog een paar andere die terugkomen. Die andere kan ik wel plakken in mijn dagelijks leven - maar dat traplopen blijft een vraagteken.

olive
15 jaar geleden

niemand?
Ik zou het heel erg waarderen als iemand hier wel een gedachte bij zou hebben...

Olive

olive
14 jaar geleden

Jammer, echt niemand die me dit kan verklaren?

olive
14 jaar geleden

Laatste poging... iemand?

Me!
14 jaar geleden

dit is alles wat ik kon vinden over dromen over trappen:
Dromen dat je op een trap staat voorspelt geluk en veel blijdschap. Wanneer je daarentegen van de trap valt zul je het slachtoffer worden van haat en jaloezie. Het rustig van een trap af lopen geeft aan dat je tegenslagen zult ervaren in zaken en in de liefde.

Wanneer je droomt over een prachtige, brede trap voorspelt dit eer en rijkdom. Als je anderen een trap af ziet lopen zullen onplezierige ontwikkelingen het geluk verstoren. In een droom op de trap te zitten voorspelt een langzame toename van geluk en tevredenheid.

ik weet niet of je hier iets aan hebt hoor, maar ik dacht ik kan het altijd proberen

groetjes Me!

olive
14 jaar geleden

Dank je 'Me'
Die informatie had ik inmiddels ook gevonden, maar het is zo vreemd dat ik zo'n grote stappen kan zetten, heel sierlijk ren. Ik voel me dan heerlijk en vrij. Momenteel ga ik door een flinke metamorfose in mijn dagelijks leven en ik weet niet of ik deze droom als goed of slecht teken moet lezen. Ik daal namelijk de trappen af, maar het voelt zo goed. Dat is wat tegenstrijdig.

Dat is trouwens ook wel een beetje de twijfel in mijn overdag. Ik doe erg mijn best, wil geloven dat ik de goeie richting opga, maar voel ook twijfel. Misschien geeft deze droom dat zo wel weer...

Iemand met een betere suggestie?

linds
14 jaar geleden

Ik denk dat je grote stappen zet in je leven, en daar is niks mis mee! Dat iedereen zo met bewondering naar je kijkt, betekendt het dat ze trots zijn.
Groetjes.

Logo Droominfo

Droominfo is een droomwoordenboek waar je zelf de betekenis van je droom kan vinden. Je kunt ook over je droom praten op ons forum. Zo krijg je een beter inzicht in je persoonlijke relaties, kan je de dag makkelijker verwerken en krijg je een ongecensureerde blik op je werkelijke gevoelens.

Droominfo, © 2024