Dit forum liep van 2008-2020, is nu gesloten en te bekijken als archief. Berichten plaats je in het nieuwe droomforum

Dromen dat je op de wc zit

Theo
14 jaar geleden

Het volgende is voor mij rede om dit bericht te schrijven:

Vroeger als kind heeft (bijna) iedereen wel eens gedroomd dat hij/zij naar de WC moest en vervolgens een 'ongelukje' gehad. Zelf heb ik dit als kind ook wel gehad. Toen ik ouder werd heb ik wel vaker dit soort dromen maar zonder vervelende gevolgen.
Deze droom heb ik heel af en toe nog maar niet vaak nog wel eens. Vanacht had ik een soortgelijke droom, ik droomde dat ik voor een urinoir stond en ik probeerde te plassen, maar er kwam niks uit. Daarom zette ik extra kracht, dit deed ik dus niet alleen in mijn droom maar ook in het echt. Vervolgens schrok ik wakker en had ik merkte dat het een beetje was misgegaan, ik voelde me best wel stom.
Van deze situatie was ik wel een beetje geschrokken en ik schaamde wel best wel. Gelukkig vond mijn vriedin het helemaal niet erg. Ik durf er verder ook niet zo goed over te praten daarom vind ik de anonimiteit van internet in dit opzicht wel fijn.
Het volgende vroeg ik me nu af:

Is het niet raar om dit als 24-jarige mee te maken? Ik weet dat er mensen zijn die nog ouder zijn als mij en altijd in hun broek en/of bed plassen maar daar heb ik verder nooit problemen mee.

Zou ik dit vaker mee kunnen gaan maken? Dit lijkt me namelijk geen fijn idee

Heeft iemand van jullie dit na je kindertijd ook wel eens meegemaakt?

En wat zou de droom nog meer kunnen betekenen naast hetgene wat ik op deze site heb gevonden?
Ik heb namelijk gelezen dat plasen ook voor loslaten van bepaalde zaken kan staan. Dit kan opzich wel kloppen want ik ben nu in een fase waarin ik niet meer twijfel of ik mijn leven wel een juiste inrichting geef.

......
14 jaar geleden

Hallo,

oh wat erg ik heb het ook zelf gehad maar suc6 met je andere dromen ( leuke )

hihhi

doeg! :)

Theo
14 jaar geleden

Hallo ------,

Ja misschien moet ik me maar richten op positieve dingen en hier niet meer aan denken. Je geeft aan dat je het zelf ook wel hebt gehad, was dit na je kindertijd?
Wat ik me verder afvroeg is of het niet raar is dat ik dit hier vertel, ik wil jullie namelijk niet lastig vallen met dingen die jullie niet willen weten.

Jess :)
14 jaar geleden

Hoi,

Ik heb het ook wel eens, maar dat is echt alleen als ik ook echt daadwerkelijk nodig moet plassen.
Dus als ik veel gedronken heb e.d.
Mijn tip is gewoon op 's avonds minder te drinken voor het slapen gaan,
en vlak voor het naar bed gaan nog even je blaas legen.
Waarschijnlijk komen de dromen dan ook niet meer voor.

Succes !

Logo Droominfo

Droominfo is een droomwoordenboek waar je zelf de betekenis van je droom kan vinden. Je kunt ook over je droom praten op ons forum. Zo krijg je een beter inzicht in je persoonlijke relaties, kan je de dag makkelijker verwerken en krijg je een ongecensureerde blik op je werkelijke gevoelens.

Droominfo, © 2024