Dit forum liep van 2008-2020, is nu gesloten en te bekijken als archief. Berichten plaats je in het nieuwe droomforum

Vreemd?

thirty
14 jaar geleden

Droomde vanacht in intens detail dat ik met m'n familie op vakantie was. We reden door een kloof met mooie oude bouwwerken erin gebouwd(gezichten oa, leek niet op iets herkenbaars/realistisch achteraf, maar toch had ik het in die droom eerder gezien). Daarna gingen we een toren op, en eenmaal boven braken de leuningen af ofzo, ik hing dus boven een afgrond van een paar honderd meter aan wat gammel ijzer, na een paar minuten eng geworstel kreeg mn pa het eindelijk voor mekaar om me terug te trekken.

Toen ik wakker werd dacht ik meteen aan een droom die ik eerder had, waarin ik op een soort zwevend eilandje een paar km boven het land door de natuur liep met wat mensen en ineens bijna van een afgrond kukelde, maar mezelf net kon redden, of iemand anders me redde(vergeten). Die droom was net zo intens en helder.

2 keer dus ongeveer hetzelfde: onrealistische omgeving, en bijna vallen, met dezelfde emotionele en visuele intensiteit.

Iemand een idee betreffende onderliggende psychologische kwesties? Ik heb er weinig verstand van. :)

14 jaar geleden

Hoi thirty

De vader die we in de droom tegenkomen is vaak de man die ons bij staat met zijn raad of ons wil manen tot discipline. Voor de juiste betekenis is de relatie die we in het waakbestaan met onze vader hebben of hadden van groot belang. Is of was de band met onze vader goed dan verschijnt hij meestal in de droom om ons te helpen, naar ons te luisteren of om ons raad te geven.

De toren staat meestal voor vastberadenheid, maar ook voor ongeluk. Klimmen we in de droom in een toren dan willen we in het waakbestaan ergens beter zicht op krijgen.

Vallen heeft verder te maken met contactstoornissen en innerlijke remmingen.

Een eiland is meestal een teken van geestelijke eenzaamheid tijdens een rusteloze tijd. Soms ook kan het een verlangen zijn naar meer rust.

Die dromen hebben met elkaar te maken

Bron.

DROMEN ENCYCLOPEDIE

thirty
14 jaar geleden

Klinkt herkenbaar, bedankt ;)

Logo Droominfo

Droominfo is een droomwoordenboek waar je zelf de betekenis van je droom kan vinden. Je kunt ook over je droom praten op ons forum. Zo krijg je een beter inzicht in je persoonlijke relaties, kan je de dag makkelijker verwerken en krijg je een ongecensureerde blik op je werkelijke gevoelens.

Droominfo, © 2024