Een goede vriendin, die met haar vriend onlangs bij mij bleef slapen vertelde de volgende dag dat ze een vreemde droom over mij heeft gehad. Ze wilde in haar droom een poster van een vrouw in een roeiboot in mijn slaapkamer ophangen, maar toen ze mijn slaapkamerdeur opende stond mijn bed voor de ingang en blokkeerde zo de toegang, meer kon ze zich niet herinneren.
Vrienden blijven regelmatig bij mij slapen en zijn dus geen onbekenden in mijn huis, mijn slaapkamer is echter altijd gesloten en 'off-limits' voor gasten. Die vriendin heeft mijn slaapkamer dan ook nog nooit van binnen gezien, verder werk ik in een jachthaven (link met roeiboot?) en probeerde ze onlangs mij te 'koppelen' aan een vriendin van haar die vroeger bij een roeivereniging zat (zonder veel succes overigens). Verder ben ik een beetje stille eeuwige vrijgezel en die vriendin een nogal extrovert type, ik weet ook niet of die droom meer over haar gaat of over mij. Nou heb ik al verschillende droomwoordenboeken de woorden bed/roeiboot/poster/slaapkamer enz. geraadpleegd maar ik kom maar niet achter de betekenis van deze droom. Heeft iemand een idee?