Dit forum liep van 2008-2020, is nu gesloten en te bekijken als archief. Berichten plaats je in het nieuwe droomforum

Dromen dat ik geen uitweg kan vinden

Gerrit
14 jaar geleden

Hallo!

Sinds een paar maand droom ik veel. Door de dromen wordt ik wakker met een angstig gevoel en heb moeite om weer in slaap te komen. Bijna al mijn dromen gaan over dat ik niet kan ontsnappen of dat ik geen uitweg kan vinden.
Een voorbeeld: ik droom dat ik met mijn gezin in een auto zit die ik zelf bestuur. We rijden op een kade die uit vele wegen bestaat. Ik moet daar weg want ik wil er niet zijn, ik ben blijkbaar op de vlucht. Maar het lukt me niet om de uitgang te vinden. Ik blijf rondjes rijden totdat ik wakker wordt. Nog een een voorbeeld: ik ben in een gebouw met erg veel deuren. Ik open ze allemaal maar geen enkele deur brengt met bij de uitgang. Ik kan door een raam kijken en zie op welke etage ik me bevind maar wat ik ook doe, ik vind niet de deur die me naar buiten brengt. Nog een voorbeeld: ik rij op een brommer door gangpaden tussen huizen. Overal heb ik obstakels die ik omzeil. Ik blijf maar rijden maar ik kom niet ergens uit waar ik uit die paden kom.
Bijna al mijn dromen gaan over het feit dat ik maar geen uitweg kan vinden.
Misschien dat iemand hier iets zinnigs over kan zeggen.
alvast bedankt

Logo Droominfo

Droominfo is een droomwoordenboek waar je zelf de betekenis van je droom kan vinden. Je kunt ook over je droom praten op ons forum. Zo krijg je een beter inzicht in je persoonlijke relaties, kan je de dag makkelijker verwerken en krijg je een ongecensureerde blik op je werkelijke gevoelens.

Droominfo, © 2024