Dit forum liep van 2008-2020, is nu gesloten en te bekijken als archief. Berichten plaats je in het nieuwe droomforum

rare droom, soms uren of dagen raar gevoel na deze droom

senne
14 jaar geleden

hoi,ik weet niet goed waar ik moet beginnen maar ik zal het "proberen" uit te leggen.
de droom dat je in een "zwart gat" valt kennen de meesten wel vermoed ik en dat als je wakker schrikt je nog het gevoel hebt dat je valt,...

enkele maanden geleden had ik mijn eerste echte vieze droom (nou tjah ik was wakker denk ik) ik werd wakker en had heel erg fel het gevoel dat er iets of iemand achter mij was maar ik kon mij niet omdraaien, ik kon me niet bewegen ik was helemaal verlamd. Mijn vriend was beneden op de game console bezig (ik hoorde dat) en ik wou uit bed komen om naar hem te gaan (ik was in paniek) maar ik kon niks. ik zag mijn gsm op de grond liggen en probeerde die te nemen maar dat lukte ook niet. ik probeerde te schreeuwen maar ik kreeg er nauwelijks gefluister uit. contstant had ik het gevoel dat ik werd bekeken en dat ik niet alleen was. na een tijd ben ik op een bepaalde manier toch in slaap gevallen. ik herinner me ook nog dat ik na een bepaalde tijd rustiger werd. waarschijnlijk viel ik toen in slaap,... de dag erna had ik een heel raar gevoel in mijn lichaam, een gevoel dat in mijn hoofd komt en heel snel naar beneden zakt en verdwijnt, heel raar, ook een vies gevoel
Ik had op internet gelezen dat je kan wakker worden in je rem-slaap en dat je dan ook verlamd bent, dus daar nam ik genoegen mee,...

nu sinds toen heb ik wel vaker een zeer enge droom. namelijk dat ik weer wakker word en niet alleen ben, ik wordt achtervolgt maar kan me "bijna" niet bewegen. ik wil dan altijd naar beneden vluchten (naar men vriend hij gaat altijd laat slapen) maar ik kan niet lopen dus ik kruip de trap af, echt kruipend met men hoofd en armen naar beneden en men benen achter me. telkens als ik bijna de trap af gekropen ben, wil ik schreeuwen maar het lukt niet, ik geraak de trap nooit helemaal af en reik met men armen naar de deur maar het lukt niet.
steeds dan schrik ik wakker met altijd dat vieze gevoel wat zakt van men hoofd naar beneden uit mijn lichaam. echt het gevoel alsof er een geest in mijn lichaam komt en weer verdwijnt, heel raar en vies.

Ik heb altijd een slaapritme, ik moet eerst op men rechterzij liggen en naderhand draai ik me om op men linkerzij en dan ga ik slapen.
doe ik dit niet, dan val ik niet in slaap of slaap ik slecht.
val ik op mijn rechterzij in slaap dan heb ik altijd de droom dat ik in een zwart gat val of soortgelijk ik hierboven heb uitgelegd, steeds met dit "rare" gevoel.

Nu de laatste tijd heb ik dat rare gevoel vaak, ook overdag, meestal na de dromen soms zelfs dagen erna nog maar soms ook als ik al even die droom niet meer heb gehad.

echt het gevoel dat er iets in me kruipt en verdwijnt, heb het soms wel 2 a 3 dagen in de week (ook zonder droom) maar na een "droom" heb ik het echt Altijd.
ik kan het niet anders uitleggen, ik heb geen "woord" voor dit gevoel
iets komt in me en verdwijnt zo voelt dit gevoel.

iemand een verklaring?