Dit forum liep van 2008-2020, is nu gesloten en te bekijken als archief. Berichten plaats je in het nieuwe droomforum

vreemd gedroomd over overleden tante

Myrthe
13 jaar geleden

Hallo,

Vannacht heb ik een hele vreemde droom gehad. Mijn tante die al een paar jaar ziek was is ongeveer 4 weken geleden overleden. Toch kwam het erg onverwachts. Nu heb ik vannacht over haar gedroomd. Het was net of zij mij meenam naar een scene waar zij op de bank lag en slapende werd gehouden omdat ze zoveel pijn had. (dit was een dag voordat ze dus overleed) Ze liet me daarna zien dat ze op de bank lag. Ze was toen al overleden en iedereen van mijn familie zat er omheen en was emotioneel. Precies het beeld zoals het eigenlijk ook 4 weken geleden gegaan is. In een keer zetten zij die scene op "pauze". En mijn tante verdween.. Maar op dat zelfde moment kwam ze tot leven in de scene waar ze op de bank lag en deed ze of er niets meer aan de hand was. Ik vond het in mijn droom heel verward en zei alleen maar "maar jij was toch overleden?"

Weet iemand wat deze droom kan betekenen?

Groetjes Myrthe

13 jaar geleden

De dag erna droomde ik het volgende:
Er heerste een virus. Zo'n virus wat je wel eens in sciencefiction films ziet. (Nee, ik heb die avond geen sciencefiction film gezien:P)
Door dat virus ging iedereen dood. Behalve ik. Daarnaast was mijn tante weer tot leven gekomen en ik werd aangewezen als de persoon die ervoor moest zorgen dat zij niet opnieuw zou overlijden. Ik moest haar beschermen tegen het virus.
Ik heb hierzelf over nagedacht wat het zou kunnen betekenen. Ik ben een zorgzaam persoon. Ik sta altijd voor anderen klaar en zet mijzelf op de laatste plaats. Dus het kan betekenen wie ik ben. Daarnaast kan het een schuldgevoel zijn dat ik er misschien meer voor haar had moeten zijn in haar ziekteproces. Ik weet alleen niet zeker of het klopt wat ik zeg.

Daarnaast stond ik een paar dagen geleden onder de douche. Op mijn telefoon had ik de muziek aangezet. Ik was mijn benen aan het scheren toen ik in mijn hoofd in een keer het liedje van Marco Borsato - Vlinder hoorde spelen. Dit nummer draaide ze op de crematie van mijn tante. Het was haar lievelingsnummer en wij moesten met alle neefjes en nichten een roos op haar kist gaan leggen en erbij blijven staan totdat het nummer afgelopen was. Ik kan tot op de dag van vandaag niet naar het nummer luisteren omdat ik er ontzettend emotioneel van word. Ik dacht ook meteen; "Oh wat een prachtig nummer, jammer dat ik het niet kan luisteren omdat ik dan ga huilen. Moet ik maar eens doen als ik daarvoor in de mood ben."
Nog geen 10 sec. later schrok ik van het liedje dat ik hoorde. Juist Marco Borsato - Vlinder.. Ik kreeg zo'n kippenvel op mijn benen dat ik niet eens meer verder kon scheren. Meteen begon ik te huilen. Wat ik ook zo vreemd vind is dat ik helemaal niet weet hoe dit nummer op mijn telefoon komt. Ik zet het ook niet op cd's omdat ik weet dat ik dan ga huilen.

Kan het zijn dat mijn tante misschien contact met me zoek? Er gebeuren zelfs rare dingen in huis. De hond die naar een bepaald punt in de kamer staat te blaffen. De tv die vanzelf aan en uit springt etc..

13 jaar geleden

Myrthe en mrthe is trouwens de zelfde persoon :P