Dit forum liep van 2008-2020, is nu gesloten en te bekijken als archief. Berichten plaats je in het nieuwe droomforum

help mij dit te verklaren

Jos
13 jaar geleden

Hallo
ik heb vannachts iets raar meegemaakt namelijk,
ik werd opeens wakker(ik weet dat ik wakker was)omdat ik wakker schrok en herrinerde me wat ik precies daarvoor had gedroomt,
Even na het moment dat ik wakker werd begon ik te rillen(hevig)
het leek of mijn ogen naar een bepaalde richting van de kamer getrokken werd en kon niet bewegen
op die plek van de kamer zag ik wel iets maar kon er geen idintiteit van maken
Het voelde aan als iets redelijk boos daarna voelde ik een soort keiharde windvlaag en ik wou schreeuwen maar dat lukte niet
kort daar na ben ik onder de dekens gekropen en durfde geen geluid te maken of te bewegen ik voelde nog zon soort windvlaag en mijn dekens voelden erg zwaar aan
ik ben zo 10 minuten blijfen liggen toen heb ik de dekens afgedaan en de tv aangezet.

oja en nog iets toen ik weer een beetje moed had verzameld was het ongv 10 voor 6 nu denk ik dat ik wakker schrok etc ongeer om 20 voor was
nu komt het vreemde,mijn opa is vier jaar geleden ook overleden rond die tijd
ik heb al vaker dromen over hem gehad maar dan was het ook niet eng en wist ik zeker dat het een droom was
dit keer weet ik 95% zeker dat het geen droom is
ik heb zelf het idee dat mijn opa me probeert te waarschuwen en dat hij teleurgesteld is mij is aangezien ik nog wel es drugs gebruik etc..
mijn opa was een van de belangrijkste mensen in mijn leven hij was net een vader en een beste vriend voor mij

misschien weten jullie hier meer van en kan ik te weten komen of dit echt was ofniet

alvast bedankt

Happy
13 jaar geleden

Hallo

Ik denk dat dit te maken heeft met slaapverlamming... Heb het onlangs ook gehad, het benauwende gevoel van iemand die met een gewoon prentenboek (zo zag ik het toch) bovenop mijn borstkast zat en daar alle druk op zette. Het gevolg is een verstikkend gevoel... ik zag mijn man in mijn kamer naast me liggen in bed (zoals in het echt) en begon naar hem te slaan om mij te helpen (dat was dan weer in mijn nog droomwereld, dus deed ik niet echt want mijn lichaam was nog verlamd maar mijn geest was wakker) Dit is me al 3 keer overkomen, vrij onschuldig zoals ik meestal lees. Je moet 'slaapverlamming of paralyse' eens googlelen...

Jos
13 jaar geleden

dankje ik denk dat dat het is

m .verkruysen
13 jaar geleden

ik heb verleden week maandag gedroomd dat ik gehaald werd door een zoon van een gewezen vriendin er is oneinigheid tussen ons ontstaan een jaar geleden dat zij van me eiste dat ik met haar man naar bed ging .van het een kwam het andere en zo is onze vriendschap beeindigd wat ik zelf heel erg vond 20 jaar weggegooid .maar goed haar zoon stond in mijn droom aan de deur en vroeg of ik mee wou gaan haar woning op orde maken ik zei hem je weet toch dat we niet met elkaar praten maar goed ik ben toch mee gegaan daarna ben ik met hem naar het ziekenhuis gegaan zij lag daar met haar rug naar ons toe toen zij der omdraaide zag ik een traan bij haar en ze had allemaal slangetjes om haar heen .opeens zie ik dat ze vecht met de dood en is zij overleden .nu komt het mooie 2 dagen later is zij ook daad werkelijk overleden . ik kom er niet uit ik heb zo vaak van deze ingen en prompt gebeurd het ook .wat heeft ze me willen zeggen wou ze dat ik bij haar was had ze spijt ????????? wou e daarom dat ik een relatie met haar man kreeg ??????????? haar man is toen ook bij haar weggegaan ze zijn pas een maand gescheiden officieel dan .

Jos
13 jaar geleden

ik heb een verklaring gevonden
het is inderdaad slaapverlamming
alles komt overeen

bedankt voor je hulp Happy:D