Dit forum liep van 2008-2020, is nu gesloten en te bekijken als archief. Berichten plaats je in het nieuwe droomforum

voor t eerst over geesten dromen

daantje
13 jaar geleden

Ik heb hier absoluut geen ervaring mee, maar ik heb heel raar gedroomt en t houd me behoorlijk bezig.

Ik droom dat ik in n vreemd huis ben, toch voelt het vertrouwd om daar te wezen, me moeder is daar ook en me zusje.
Als ik naar mn kamer ga voel ik dat er iets aanwezig is, als ik op mn kamer kom branden er allemaal kaarsen, ik probeer ze uit te blazen eerst lukt dat niet maar op een gegeven moment wel. ik ga weer weg en weer voel ik die aanwezigheid om het zo maar even te zeggen. ik zie me moeder en zusje en vraag aan hun of zij die kaarsen aangestoken hebben dat is niet het geval. dan wordt het allemaal wat vaag in mn droom, en ineens ben ik weer op mn kamer en zijn die kaarsen weer aan ik raak in paniek want ik snap er niks van en nu voel ik op mn kamer ook die aanwezigheid. dan wordt ik wakker. kan iemand me helpen wat deze droom betekend?

daantje

Myrddin
11 jaar geleden

Hoi Daantje

Allereerst moet ik je zeggen dat ik je helemaal niet raar vind, omdat ik ook (sinds drie dagen droom over geesten) Ik droom dan over vage schimmen die telkens bewegen. Maar ook overdag voel ik hun aanwezigheid. Nu voelt het bijv. dat er een achter mijn rug zit. Ik had ook de dag voor maandag een tv serie had gezien. Irene Huss (misschien ken je dat) en die aflevering ging dus over geesten. Vanaf die dag droom ik dus over geesten. Maar ik droom er niet alleen over ik voel en zie ze ook. Gister werd ik om 2.14 badend in het zweet wakker over een droom met geesten en zag ik toen ik wakker was aan het voeteneinde van mijn bed een geest staan. (nouja het was meer een zwarte schim.) Ik heb heel veel moeite moeten doen om in slaap te komen maar om 6.00 was ik weer wakker en kon ik niet meer slapen. Het was tot nu toe de meest onrustige nacht die ik heb gehad in die drie dagen. Ook ging ik maandag avond naar het toilet en ik wist 100% zeker dat ik de deur dicht had gedaan maar een aantal seconden later staat ie op een kier en slaat hij met een harde klap dicht. Hetzelfde gebeurde met de deur naar de trap. Gister had ik toen ik wakker was ook het gevoel dat er een geest op me lag en zag ik 's Avonds een zwarte kat zonder neus,ogen of mond. Ook ik heb dit nog nooit eerder gehad. (het voelen van geesten wel maar het zien en dingen die onverklaarbaar zijn niet.)
Ik heb een beetje research gedaan over je droom en het kan drie dingen betekenen:
1 Je bent bang dat iemand of iets sterft of dat iets van je wordt weggenomen of 2 Er probeert een geest contact met je te zoeken (ik weet dat dit heel eng klinkt en dat is het ook, vooral omdat het in jouw geval een slechte is. ) of 3 Je bent bang voor de dood. Ik hoop voor je dat het het eerste of derde betekend en niet het tweede.

Groetjes Myrddin

Myrddin
11 jaar geleden

Hoi Daantje

Dit stond er op de website http://www.wicci.nl/Wicca/Dromen
Als een geest tegen je praat is dat misleiding door een vriend, een ernstige ziekte of de dood.
Een zwarte geest staat voor verleiding, een witte geest staat voor troost in een periode van verdriet.
Als je droomt over de geest van je vader of moeder is het een waarschuwing voor komend onheil.
In jouw geval staat het voor verleiding dus. Sorry als ik je niet helemaal de goede uitleg heb gegeven in mijn vorige reactie. Maar verschillende mensen denken verschillend over deze dingen.

Groetjes Myrddin

Myrddin
11 jaar geleden

Hey Daantje

Ja ik weet t heb je mij weer ;) Wat ik gedaan heb is een visualisatie oefening en ik moet zeggen dat het helpt. Je moet dr wel gewoon de tijd voor nemen en zorgen dat niemand bij je in de buurt is dan kan je je niet concentreren namelijk. De visualisatie oefening die ik heb uitgevoerd is deze: http://spiritualiteit.blog.nl/rubrieken/oefeningen/2006/05/14/oefening_5_visualisatie-oefening_voor_ontspanning
Ook als je je zorgen maakt over de geesten die bij je rond zweven werkt dit, ik ben hierdoor een stuk rustiger geworden en hoop dat ik vannacht gewoon weer zonder nachtmerries kan gaan slapen. Bij mij waren de dieren 2 giraffen, 1 beer en een nijlpaard en een spin. Aan de dieren moet je gewoon de vragen stellen hoe het komt dat je die zorgen hebt. Als het goed is zou dat moeten werken. Bij mij werkte het wel.

Groetjes Myrddin