Dit forum liep van 2008-2020, is nu gesloten en te bekijken als archief. Berichten plaats je in het nieuwe droomforum

Overleden vader

Luna C.
12 jaar geleden

Hallo,

Mijn vader is 5 jaar geleden gestorven aan longkanker, en de laatste tijd herbeleef ik die tijd terug in mijn dromen (niet een echt aangename ervaring natuurlijk) Vooral zijn laatste momenten, de moment dat hij stierf,...

Wat dit juist betekend weet ik eigenlijk niet en ik had gehoopt dat iemand van jullie dit zou weten. Zou het te maken hebben met dat mijn nonkel sinds eergisteren ook is gestorven aan dezelfde ziekte als mijn vader? Dat ik het verhaaltje dan gewoon terug aan het afspelen ben?

Maar dit zijn niet de enigste dromen die ik heb over mijn vader, soms verschijnt hij in mijn dromen, en dan praten we gewoon maar wat, en net als ik moet opstaan zegt hij 'Sta nu maar op want je wekker gaat zo meteen gaan' en dan gaat mijn wekker ook echt.

Weet iemand wat dit zou betekenen.. Het zijn eerder vermoeiende dromen, omdat ik er elke nacht met geconfronteerd wordt dat hij er niet meer is.

alvast bedankt
Luna C.

Luna C.
12 jaar geleden

Hoi ik ben het nog eens

Ik wil jullie ook even laten weten , dat een aantal dagen voor mijn vader stierf, hoorde ik stemmen elke nacht zeiden me ze het duurt niet lang meer... Dit klinkt eng en dat was het ook.

In de kamer van mijn zus zag ik steeds mensen staan discussieren die verschrikkelijk hard leken op mijn moeke en vake.. Alleen heb ik mijn moeke nooit gekent.

Na het overlijden van mijn vader, zag ik elke ochtend in de weerspiegeling van het raam zijn lichaam, hij zat op de plaats waar hij altijd zat.. hij dronk rustig zijn koffietje en rook rustig zijn sigaretje zoals hij altijd deed. Een maand nadat hij was gestorven is ook een klokje verdraait da ook van hem was, het uur was veranderd naar het uur dat hij overleden was, terwijl het klokje stuk was en niet meer werkte. Ook hoorde ik de stemmen nog steeds dat het lijden eindelijk voorbij was. Ik ben toen naar een psycholoog geweest omdat het me bang maakte maar hij zei dat het enkel stress was..

Maar als ik er nu over nadenk, kan het onmogelijk allemaal aan de stress liggen.. Mensen die ook deze ervaring hebben gehad kunnen die mij helpen of ben ik echt zo een 'raar geval' of gewoon een schizofreen ? (waarmee ik de mensen niet mee wil uitlachen die het echt hebben!!!!)

(Voor het overlijden van mijn vake dat ondertussen al 9 jaar geleden is had ik de dag ervoor gedroomt dat hij zou gaan sterven, en de dag na die droom was hij ook echt wel gestorven.)

12 jaar geleden

Hoi Luna C.

Je brief gelezen en ik denk dat jij erg gevoelig bent en in je slaap gemakkelijk gaat dromen over je vader als een soort verwekings proces.

Bij het over lijden van je vader heb je toen wel afscheid kunnen nemen, als dat niet zo is kan de dat altijd nog in gedachten doen, door sterk aan hem te denken en afscheid te nemen.

Ook voor je slapen gaat kan je vragen om niet meer over je vader te dromen, je zegt dat naar een psycholoog bent geweest en die kon jou niet helpen, je bent ook niet gestrest, omdat het probleem veel dieper zit en daar heeft hij nooit over geleerd om dat te behandelen.

Wat je wel kan doen als je dat wil om hypno of regressie therapie te doen, dat is terugaan in die tijd dat het alles gebeurd is en zo op die manier die dingen te verwerken die je nu nog plagen en van blijft dromen.

Groeten Hans.