Dit forum liep van 2008-2020, is nu gesloten en te bekijken als archief. Berichten plaats je in het nieuwe droomforum

Droom waarin gezegd wordt dat God niet bestaat

11 jaar geleden

Altijd heb ik in God geloofd, maar sinds ik dit jaar 18 ben geworden, ben ik niet meer zo zeker van Zijn bestaan. Ik twijfel er veel over en afgelopen nacht had ik een droom waarin iemand (geen idee wie, misschien de duivel?) tegen mij zei dat God niet bestaat en dat je ook niet naar de Hemel gaat als je overlijdt. Over de hel heeft diegene niets gezegd. Ik was heel erg ongerust daarna. Betekent dit iets of is het 'slechts' een verwerking van mijn gedachtes?

11 jaar geleden

hallo mijkol

mijn visie over dromen is dat je de dingen van de dag in je leven in je dromen verwerkt maar nooit in de vorm zoals je het in je leven hebt ervaren.

soms krijg ik ook boodschappen in mijn dromen. soms ervaar ik ze ook als verontrustend maar uiteindelijk schuilt daar een mooie boodschap in.

wat ik denk dat jou droom betekend:
je schrijft dat je zelf de laatste tijd twijfelt over je geloof.
vandaar deze droom. de droom weerspiegelt jou twijfel die jij hebt.
ik geloof wel in een hiernamaals wat wij mensen vaak de hemel noemen.
ik noem het zelf alleen geen hemel.
ik geloof ook niet in god zoals deze in de bijbel staat omschreven.
ik geloof wel dat er absoluut iets is wat er op lijkt. waardoor ik begrijp waarom wij mensen het een god noemen en waarom het hele verhaal erom heen zo verzonnen is.
ieder bepaald zijn eigen geloof ook jij.
niks in jou droom of wat andere zeggen zou daar invloed op moeten uitoefenen.
wat zegt je gevoel dat waar is los van je droom?

het geloof in god is voor mij net zoiets als een kring van mensen en je aan de eerste een verhaal verteld die deze in het oor van de buurman fluistert en deze ook weer aan zijn/haar buurman tot je de laatste in de kring hebt en die laatste het hardop verteld wat hij zojuist hoorde.
we weten allemaal wat er aan het einde van die kring nog klopt van het oorspronkelijk verhaal!

ik zou me niet teveel zorgen maken om jou droom.

groetjes brenda