Dit forum liep van 2008-2020, is nu gesloten en te bekijken als archief. Berichten plaats je in het nieuwe droomforum

Geesten voelen

Bianca rijkers
11 jaar geleden

Hallo mijn naam is Bianca, ik ben 25 jaar oud. Laatste 3 jaar merk ik dat dingen voel, en alsof er iemand is of na me kijkt. Nou weet ik dat mijn oma bij me is, omdat me dit verteld is door meerdere mensen. Maar omdat ik nooit echt bewust dingen heb gezien of mee heb gemaakt was dit allemaal beetje vaag en meer een idee dan dat het daadwerkelijk zo is.
Ik zat 3 dagen geleden met een vriendin op de bank, en we wisten van elkaar niet helemaal zeker dat we heldervoelend zijn. Zei ziet ook dingen.. Dus heeft het een stuk extremer. Maar dit kwam bij mij thuis ter sprake, en ik vertelde dat ik op een plek continu een koude wind voel, en als ik daar zit ook het idee heb dat ik een schim / schaduw schuin achter me zie staan. Nadat we het er over kregen kwam er die zelfde koude wind tussen ons in. Zei voelde het ook.. Pal tussen ons in, als we verplaatste ging het mee. Toen ze zich concentreerde zag ze ook een schaduw of contouren van een persoon daar staan in de hoek waar ik altijd een "gevoel" bij had.
Ze bevestigde dus mijn gevoel, en ook dat ik dingen dus idd voel. Vanaf dat moment gebeuren er nu rare dingen thuis. Er hangt geen nare of enge sfeer hier. Maar ik vraag me af waarom dit nu allemaal gebeurt.
Die zelfde nacht werd ik wakker van een nachtmerrie (wederom altijd over geesten??) ik voelde me niet prettig dus ben eruit gegaan wat te drinken en heb daarna de overloop lamp en men nachtkastje lamp aangelaten. Daarna ben ik in slaap gevallen.. Nu werd ik smorgens wakker en was mijn nachtkastje lamp uit. Dit kan ik niet onbewust in men slaap gedaan hebben. Dit was een teken.. Maar nou kwam ik gisternacht terug van werk, ik ben overdag vertrokken en kwam om 03:00 snachts thuis. Nu was mijn rolgordijntje bij de keuken omlaag. Deze doe ik zelf nooit omlaag, ik schrok me dood. Dacht eerst dat iemand in mijn huis was geweest, maar dit was niet zo. Ook stond een leeg drinkflesje die al paar dagen op een plek lag voor mijn rolgordijn, ineens rechtop! Ik vraag me nou af, mijn oma die bij me is, zou zij dit doen? En als ik na werk ga, neem je haar toch mee? Hoe kan het dan en dat bij thuiskomst het rolgordijntje dicht zat etc? Zijn er dan waarschijnlijk nog meer geesten? En omdat ik er zelf net achter ben en bevestigd heb gekregen wat ik voel, ontwikkeld dit zich door? Kan ik nog meer verwachten of is het nu goed en klaar? Ik ben een beetje bang voor het onbekende... Wie kan mij helpen?

11 jaar geleden

hallo Bianca

overleden mensen kunnen met hun ziel op aarde blijven rondhangen.
meestal doen zij dit omdat ze nog dingen af te handelen/verwerken hebben.
dat kan ook betekenen dat iemand besluit hier te blijven om bij zijn/haar nabestaande te blijven. om nog een beetje voor hun te zorgen en/of te helpen. soms ook omdat ze liever wachten tot hun geliefde ook is overleden om dan samen verder te gaan.

ook zijn er zoals we allemaal weten slechte mensen. als deze mensen sterven is hun ziel nog steeds dezelfde persoon.
deze vertonen zichzelf dan meestal als een zwarte schim, mist of vlek. zij vinden het bijvoorbeeld fijn als mensen bang van hun worden, want met die energie voeden zij zich.
met die energie van angst kunnen zij dan ook weer meer doen.
emoties zijn een soort energieën en daar kunnen zielen zich mee voeden. om voorwerpen te verplaatsen hebben zielen energie nodig.

dus in dit soort gevallen is het heel belangrijk dat je geen angst voelt, want dat activeert alleen maar meer die ziel die jou dan bezoekt.

je vraagt in jou stukje of je oma dat gordijntje heeft dicht gedaan en dat omgevallen drink flesje die weer rechtop stond recht heeft gezet.

ik zie daar een volmondige ja.
was je oma een verzorgend type?
dat lichtje van je nachtkastje heeft zij ook gedaan. met dezelfde intentie als een moeder die haar kind nog eens goed instopt als deze al slaapt voor zijzelf gaat slapen.
ze zegt daarmee wees maar niet bang het is goed.

als jij dit soort dingen eng vindt zou je aan je oma kunnen vragen of ze dat niet meer wilt doen, omdat jij daar van schrikt en twijfelt wie dat dan gedaan heeft omdat je niemand ziet.
dat zal zij vast begrijpen.
wijs haar in de tekst niet af, maar geef enkel aan dat je daarvan schrikt.

die koude vlaag die je voelt... probeer daar niet teveel nadruk op te leggen. overledenen hebben vaak niet in de gaten wat wij levenden nog van hun merken. als jou oma op dat moment zich verdrietig voelt over iets in haar leven kan haar energie koud worden.

probeer eens een tijdje dan te zeggen oma je voelt koud aan en daardoor krijg ik het koud.
kan dan maar eens wat er gebeurd.
ik zal het hier in de gaten houden en als ik dan nog eens een bericht van jou lees hoe dat verlopen is dan zal ik daar nog eens op reageren als je dat prettig vindt en je nog vragen hebt.

sterkte en probeer angst buiten te sluiten.

groetjes brenda