Dit forum liep van 2008-2020, is nu gesloten en te bekijken als archief. Berichten plaats je in het nieuwe droomforum

voor iedereen die vragen heeft hoe zij om moeten gaan met hun ervaringen

11 jaar geleden

hallo iedereen

als ik dit allemaal zo lees op deze site kan ik bijna alleen maar denken ow wat jammer.
er is schijnbaar zoveel onduidelijkheid over dit onderwerp en vele lijken het antwoord te weten.
dat vind ik wel een beetje arrogant, want dit is een zo groot geheel dat wij mensen hier levend op aarde geen idee hebben waar we het over hebben.
ten eerste moet je je denk ik altijd afvragen waarom is een ziel nog hier en waarom bezoekt deze mij!
hoe onbeschoft is het als iemand aan je deur belt en je doet de deur open en je zegt meteen wegwezen, weg jij!!!
vele verhalen hebben 1 ding gemeen. het zijn ooit levende mensen geweest die zijn overleden en zijn blijven hangen op aarde onder ons om wat voor rede dan ook. ook dieren hebben een ziel en ook zij kunnen hier op aarde blijven rond dolen. schijnbaar noemen wij mensen dat meteen een demon.
het zijn gewoon mensen zonder een lichaam met menselijke gevoelens en gedachtes en dieren dus met dierlijke emoties en gedachtes.
je hebt goede mensen en je hebt slechte mensen en mensen met beide kanten.

ik zelf hoor altijd aan waarom een ziel hier is. klinkt deze agressief of boos en geeft mij een onprettig gevoel dan zeg ik simpel weg net zoals een levend iemand bij mij in huis boos en agressief zou zijn van als jij zo met mij communiceert ga ik niet naar je luisteren. wordt maar eerst rustig en dan wil ik best jou aanhoren maar niet als je zo met mij omgaat.
blijven ze agressief dan wijs ik ze de deur.
ga met ze om zoals je met levende mensen omgaat in dezelfde situatie.
dat wil niet zeggen dat jou reactie dan per definitie goed is, maar jou reactie is dan wel begrijpelijk voor deze ziel.

als ik deze reacties zo allemaal zie begrijp ik ineens waarom bepaalde zielen naar mij komen en wat zij bedoelen met de dingen die ze mij vertellen.
ik hoor overledenen namelijk zeggen: er zijn maar weinig mensen die ons horen en begrijpen. jij hoort ons en jij begrijpt ons.
ik ben niet de enige, maar er zijn overduidelijk te weinig mensen die echt luisteren!

als iets onbekend op je af komt wat jij niet begrijpt dan hoef je nog niet onbeschoft te worden!
accepteer gewoon dat het zo is.
ga voor jezelf eens na wat jij denkt dat er met jou gebeurd als jij nu komt te overlijden.
blijf je hier op aarde om te wachten op je kinderen, je vriendin je vrouw je moeder? of ga je meteen de reis maken? draai je je om en loop je weg van het leven dat je hier geleid hebt?
wat zou jij doen?
en hoe zou jij als overledenen als ziel behandeld willen worden door diegene die jou opmerken?

groetjes brenda