Dit forum liep van 2008-2020, is nu gesloten en te bekijken als archief. Berichten plaats je in het nieuwe droomforum

geesten in huis van overleden opa

Anouk
10 jaar geleden

Hallo,

Mijn opa is nu bijna 7 jaar overleden, ik ben nu 23, maar sinds kort krijg ik weer dromen over zijn huis. Ik droom vaak over geesten, dat is voor mij niks nieuws. Toen mijn oma overleed heb ik jaren erna steeds dezelfde droom gehad over een zwembad in de kelder van ons huis (we hebben in het echt geen kelder of zwembad) en in die droom ben ik weer een 6 jarig meisje dat samen met haar moeder wil gaan zwemmen in het zwembad. In het begin van de droom is alles oké, ik ben vrolijk aan het spelen en mijn moeder zit op een plastic stoel te kijken naar mij. Plotseling veranderd de lucht in de ruimte en lijkt alles zwart te worden waardoor ik huilend naar mijn moeder ren en zij me vast houd. Op het moment dat ik begin te huilen en schreeuwen van angst komt er een gedaante grommende op me af. Ik dacht altijd dat het mijn oma was maar een lievere oma kun je je niet voorstellen.

Nu de droom over mijn opa. Ik droomde dat ik samen met mijn moeder en mijn zusje naar het huis van mijn opa ging. Alleen het was zijn huis niet maar mijn moeder was ervan overtuigd dat het wel zijn huis was. Het huis bestond uit drie verdiepingen maar de plafonds waren zo laag dat het allemaal in twee verdiepingen paste. Er waren geen trappen, alleen schuine muren op de plekken waar volgens mijn moeder de trappen gemaakt zouden worden. Mijn moeder deed vreemd, en toen we het huis uitliepen zag ik de geest van een meisje staan. Het voelde negatief dus heb ik gedaan alsof ik een medium was en heb ik wat woorden verzonnen en gebaren gemaakt om de geest van het meisje te vervloeken maar de vervloeking kwam terug naar mij ook al betekende de woorden en gebaren niets. Ik ben daarna heel hard gaan huilen en schreeuwen en ik heb mijn moeder gewaarschuwd maar ze deed of ze mij niet hoorde. Wat ook heel vreemd is, is dat ik alleen nachtmerries krijg als ik op mijn rug slaap.

Ik ben gewend aan entiteiten, mijn angst voor hun is een stuk minder geworden de afgelopen maanden omdat ik weet dat mijn oma bij me is en omdat ik altijd al het gevoel heb gehad dat ik word beschermt. Ik voel ook dat ze hier zijn, de meeste voelen neutraal, wel hebben we vaak last van een koude vlaag en dan maar op een plek van ons lichaam. Wat betekenen deze dromen? En waarom zijn alle geesten in mijn dromen kwaad/kwaadaardig?

Antwoorden kun je mailen naar misterygurl1991@hotmail.com (ik ben niet gelovig, dus liever geen berichten over de bijbel of iets wat God gerelateerd is. Mijn nek haren gaan daar letterlijk van overeind staan)

Anouk