Dit forum liep van 2008-2020, is nu gesloten en te bekijken als archief. Berichten plaats je in het nieuwe droomforum

Rare droom

Valérie
8 jaar geleden

Hi iedereen,

Ik ben nieuw op dit forum. Ik heb vannacht een droom gehad en het is echt een van de raarste ooit (al zijn mijn dromen over het algemeen wel vreemd).

Wat ik mij nog kan herinneren is dat ik me ziek meldde voor werk (in het echt houd ik ontzettend van mijn bijbaan, ben make-up artist bij een bekend make-up merk). Vervolgens liep ik met mijn moeder de stad in, maar uiteraard moesten we met een grote kring om mijn werk heen lopen, hier dacht ik constant aan. Toen ging ik langs mijn vorige werk in een kledingwinkel en stak ik daar binnen een sigaret op.
We gingen erna naar de Jumbo, het was zondag en bijna 6 uur dus de winkel sloot bijna, de lichten waren uit en er was veel rook. Eigenlijk heel eng, het leek wel een of andere enge martel kelder.. maar ik voelde me niet bang.
Toen mijn moeder en ik met de boodschappen naar huis liepen, was het net alsof we over een weg in Spanje naar huis liepen, het was dus heel warm en droog landschap, ook kreeg ik hierdoor herinneringen uit andere dromen die over Spanje gingen.
Toen we over die weg liepen, zag ik iets vreemds; een ambulance met een paar ambulancebroeders, eentje zat te huilen en was erg overstuur. Toen we dichterbij kwamen, lag er een hoofd op de weg, een stukje verderop de romp, benen etc. Er was dus een zwaar ongeluk gebeurd en het was erg heftif en vies om te zien. Toen ik vervolgens dichterbij kwam om het beter te zien, zag ik dat het een soort paspop was met vel eroverheen. Er was dus niemand dood gegaan; het was een soort oefening?

Nou dit is het hele verhaal haha, ik heb vaker vreemde dromen maar ik heb het gevoel dat deze droom me echt iets probeert te zeggen, maar ik weet niet wat... graag hoor ik jullie interpretaties en meningen!

Bedankt!

Groetjes Valérie

8 jaar geleden

In de droom ben je een beetje schoolziek. Je hebt er even geen zin in. Je discipline is even weg. Je maakt ruimte om meer ontspanning in je leven te creëren.
De sigaret staat voor stoom uitblazen, alleen is dit niet echt de gezonde manier, maar wel een makkelijke manier. De kelder laat je de mindere eigenschappen (schaduwkant) van jezelf zien of ontdekken. Vaak willen mensen hier niet naar kijken, omdat deze soms moeilijk te accepteren is.
De weg lijkt naar een bedevaartoord te lopen. In Spanje de Santiago de Compostela.
Sommige dingen kun je beter eerst onderzoeken, voor je een conclusie trekt. Angst en onzekerheid leidt tot blokkades.

Valérie
8 jaar geleden

Dankjewel Esme!! Ik zie nu trouwens dat ik het topic in de verkeerde categorie heb gezet, sorry hiervoor.

8 jaar geleden
Beheerder

Make up is een soort laagje aankweken net als die paspop.
Het is dus iets onechts of kunstmatigs.
Het lijkt mij geen optie om een sigaret aan te steken in een kledingzaak.
Dat stinkt en blijft hangen in kleding en bovendien bestaat er brandgevaar.
Het lijkt een beetje op het voorportaal van de hel in de Jumbo want de sigaret was een lontje dat een vuur ontwikkelde als een lont in een kruitvat.
Daarop ben je in het warme zuiden maar het is geen aangenaam tripje want er ligt iemand op de weg.
Hij? heeft zijn hoofd verloren.
Dit is het thema van de Zerstückelung (in mootjes hakken)
Een beeld van een fragmentatie dat vooraf kan gaan aan een andere samensmelting of transformatie.

Je houdt dan wel van je werk, maar toch is er iets in je dat het daar niet mee eens is.
De paspop is een kunstmatig iets dat niet leeft.
Een onbekend deel van jezelf, dat na de hel en het labyrint op de weg ligt en overreden wordt, omdat niemand het belangrijk vindt.
Maar een van de broeders is wel overstuur.
Het is geen oefening, het is precies wat het is.
Iets in jou is werkelijk ziek, omdat het niet mee mag doen in je leven.
Hoe onecht is je leven?

1 keer bewerkt. De laatste keer was 8 jaar geleden door Sheherazade.

Valérie
8 jaar geleden

Sheherazade, dankjewel! Ook hier kan ik iets mee. Super!!