Dit forum liep van 2008-2020, is nu gesloten en te bekijken als archief. Berichten plaats je in het nieuwe droomforum

Speciale droom

8 jaar geleden

Ik heb een speciale droom gehad vind ik.

Ik bevond me in een gezelschap van een groep mensen in een soort woonkamer.
Langs de muren stonden stoelen waar de mensen plaatsnamen en in het midden van de kamer stond een soort behandeltafel met een groot wit laken.
Ik zat tussen de mensen langs de muur en luisterde naar een vrouw die een soort lezing gaf en iets uitlegde.
Ze bleek een soort medium/healer te zijn.
Terwijl ze van alles aan het uitleggen was voelde ik me heel licht in mijn hoofd worden, alsof ik onder invloed raakte van een soort roes.
Dit voelde heel prettig en ontspannen.
De vrouw kwam naar me toe en zei me dat ik op de behandeltafel moest gaan liggen.
Wel moest ik mijn kleding uitdoen.
In mijn ondergoed en sokken ging ik op de behandeltafel liggen en ze wikkelde me met het laken verder in.
Toen ze merkte dat ik mijn sokken nog aan had vroeg ze me dit uit te doen, zelf ging ze op dat moment even de kamer uit om een flesje te halen.
Ik twijfelde even en deed alsnog mijn sokken uit.
Op dat moment kwam er een andere vrouw met een kind binnen.
Het was een jongetje van rond de 8 jaar die heel verdrietig keek, de vrouw was een beetje boos dat ik op de behandeltafel lag want ze zei dat haar zoon eigenlijk daar hoorde te liggen en dat ze een afspraak hiervoor had.
Haar zoon bleek kanker te hebben en hoopte op een genezing.
Ik was zelf nog in een roestoestand maar vond dat dat jochie toch de plek op de behandeltafel verdiende.
Inmiddels was de vrouw die de fles ging halen weer terug en zetten de muziek aan, maar het bleek inderdaad niet de muziek te zijn die voor mij geschikt zou zijn......Het bleek mijn wekkerradio te zijn die afliep.
Ik heb heel de dag nog het roesgevoel bij me gedragen en voelde me erg ontspannen en goed dat ik mijn plaats had afgestaan aan dat jochie.

Dit was mijn droom en het voelde zeer speciaal.

8 jaar geleden
Beheerder

Beetje ongerijmd dat een medium niet beseft, dat jij daar niet had moeten liggen,
maar nota bene een kind met K!

Dat spoort dus totaal niet.

Het kind kan een product zijn van de boosheid van die vrouw die loopt te K**keren en de sfeer verziekt.

Je kleding uitdoen is eigenlijk je aardse jasje afleggen.
Dus geestelijk worden.

Het jongetje zou iets kunnen zijn van jezelf.
Niet dat je K zou hebben, maar wel dat er iets in je niet goed is.
Alles in een droom heeft een relatie met jezelf.
Je kunt dus wel in een relaxt sfeertje wakker worden, maar dat ventje in je is ziek.
Het goede gevoel om je bed af te staan is dus nogal ongerijmd.
Hoe kun je je goed voelen als dat jongetje ziek is?
Jij moet opstaan en hij moet gaan liggen?

2 keer bewerkt. De laatste keer was 8 jaar geleden door Sheherazade.

8 jaar geleden

Dank je voor je reactie.

Dat het jongetje iets zou kunnen zijn van mezelf, kan misschien wel kloppen.
Ikzelf mankeer ook het 1 en ander wat niet te genezen is, maar met medicatie wel goed te reguleren is.
Dat ik me dan goed kan voelen ondanks het jongetje ziek is, komt dan ook omdat ik ondanks ik ziek ben ik me toch goed kan voelen op goede dagen (zo vreemd is dit dan niet)Dat ik moet opstaan voor het jongetje betekent dan alleen dat ik bezig moet gaan en blijven om zo mijn ziekte (het jongetje) de kans te geven weer op krachten te komen en nieuwe energie te krijgen.
Dat de Medium/Healer niet besefte dat ik daar niet had moeten liggen, is voor mij niet ongerijmd.
Het jongetje en ik zijn 1.
En dat het jongetje kanker had zegt meer over mij dan over hemzelf of over de moeder van dat kind.
De boosheid van die vrouw is ook een stukje van mezelf evenals het verdriet van het jochie.
Maar die zitten bij mij nog erg diep verstopt

Zo zie ik mijn droom tenminste,

Vriendelijke groetjes,
Gaminneke

8 jaar geleden
Beheerder

Waar ik op doelde is dat een medium dat toch gelijk had moeten weten.
Die zien toch vooruit (op zijn best).

Boosheid komt veel voor als je niet meer kunt doen wat je wilt en je leven beperkingen ondervindt.
Woede over het noodlot dat je treft.

8 jaar geleden

Niet alle mediums/Healers zijn vooruitziend en kunnen weten of ik of het jongetje daar hoorde te liggen.
In mijn droom was het medium even een flesje halen dus niet in de ruimte aanwezig toen die moeder en jochie binnen kwam.
Ik denk ook niet dat dit een rol speelt in mijn droom maar dat het alleen ging om hoe ik me voelde en me gedroeg naar het jochie toe en omgekeerd.
Maar ook hoe de moeder reageerde (boos).

Groetjes Gaminneke

8 jaar geleden
Beheerder

Je zou ook kunnen stellen dat je het probleem achter je wilt laten. (jongetje laten liggen)

Had eens een afspraak met een helderziende, die uitgerekend op die dag tijdens een verbouwing wat anders was gaan doen en ik kwam dus voor niets dat hele eind.
Beetje helderziende moet dat toch aanvoelen?
Kortom, het overtuigde mij dat ze helemaal zo niet helderziende was,
of een spiritueel brilletje nodig had met een agenda.

2 keer bewerkt. De laatste keer was 8 jaar geleden door Sheherazade.

8 jaar geleden

Zo blijkt maar weer dat helderziende ook een agenda moeten bijhouden.
Daarbij is het van haar absoluut niet netjes om je dan ook niet af te bellen met de mededeling dat ze andere plannen had gemaakt.

Wat dat jochie in mijn droom betreft; Misschien wil ik inderdaad wel dat het probleem achter me komt te liggen en ik dan de rust krijg.
Maar het jochie is in mijn droom niet geholpen want ik werd voortijds wakker.
Misschien moet ik die droom binnenkort weer eens opnieuw dromen en kijken of het jochie dan wel geholpen wordt.
Voor mij heeft het nu als betekenis dat de situatie nog niet verandert en ik ook nog niet weet hoe ik dit kan veranderen.

Groetjes Gaminneke.

8 jaar geleden
Beheerder

Het jochie is ook het kind en de kindertijd in jezelf.
Duidelijk is dat er inderdaad iets geheeld moet worden.
Maar met liefde is veel te genezen.

8 jaar geleden

Ik zal mijn eigen liefde moeten gebruiken om het kind in mezelf te kunnen helen.
Ook al is dit erg moeilijk voor me.
Dit omdat mijn zelfvertrouwen ver weg is en ik ook heel weinig vertrouwen heb in andere mensen.
Ik durf ook moeilijk liefde te ontvangen en te geven, uit angst dat er misbruik van gemaakt wordt.

Gaminneke

8 jaar geleden
Beheerder

Begrijp het helemaal.
Dat is wat misbruik meebrengt.
De schade is vaak levenslang.
Het staat sociale integratie in de weg.
Of men doet alsof er niets aan de hand is achter een masker van opgewektheid.(zelfverloochening)
Het ontneemt mensen hun spontaniteit.

Het kind in jezelf opnemen is moeilijk, maar het werkt helend.