Dit forum liep van 2008-2020, is nu gesloten en te bekijken als archief. Berichten plaats je in het nieuwe droomforum
Hallo iedereen,
3 weken geleden is ons zoontje geboren. Na een week in het ziekenhuis gelegen te hebben, mochten we eindelijk naar huis. Nu gebeurt alleen het volgende: Ons zoontje is panisch als we thuis zijn, en kan alleen getroost worden als we hem vasthouden. We hebben het idee dat het aan het huis ligt. Ik zal het even uitleggen.
In 2014 zijn we verhuisd, maar ik voelde al gelijk dat er iets niet pluis was. Toen ben ik gaan researchen, en kwam erachter dat onze buurman in 2011 was vermoord. Sindsdien zijn en vreemde dingen gebeurd. Ik droomde over deze man, maar had nog nooit een foto van hem gezien, totdat de buurvrouw dit liet zien. Ik schrok me rot, want ik had blijkbaar deze man gezien in mijn droom. Toen begon ik dingen te horen en te zien terwijl ik half sliep. Ook waren we vaak spullen kwijt, dachten zelfs dat er ingebroken was. Ook heb ik aanrakingen gevoeld (zachtjes trekken en strelen aan mijn haar).
Ons zoontje kijkt wild om zich heen als hij in de box of kinderkamer ligt, en begint dan te huilen. Hij is dan ontroostbaar. Zijn kamer was voorheen onze slaapkamer, en heb het idee dat het daar het ergst is, aangezien ik daar veel heb gezien, gehoord en gevoeld. Als we ergens anders zijn is ons zoontje de rust zelve.
Wat moeten we hiermee, kunnen we wat doen hiertegen? We zijn echt ten einde raad.
Groetjes Emma
Beheerder |
Haunted house
Verhuizen zou ik zeggen.
Als iemand gewelddadig om het leven is gekomen blijft die energie vaak op die plaats hangen en is de oorzaak van zulke poltergeistachtige verschijnselen.
Je kunt natuurlijk proberen een goed medium te vinden en er bestaan ook organisaties die zich met het paranormale bezighouden en de energie soms kunnen aantonen met instrumenten.
Meestal gaat het om restanten van de persoon. Blavatski noemt het schillen of astrale lijken.
Waarmee ze bedoelt een soort jas waaruit de geest verdwenen is, maar die zich toch als gedaante kan voordoen. Doorgaans onbewust van zichzelf repeteren deze verschijnselen dwangmatig.
Het kan ook zijn dat de man hier aandacht trekt en niet verder om zich heen kijkt, gebonden dus aan een plaats.
Ze zullen wel weer met salie rituelen aankomen om de geest uit te roken, of dat helpen zal betwijfel ik.
Soms lukt het via communicatie een geestverschijnsel tot rede te brengen. Maar op sommige locaties bestaan er toch die eeuwenlang zijn blijven hangen in een schijnbestaan of tussenwereld.
Wees in elk geval niet bang. Kweek een goede sfeer en denk eraan dat de geest niet kwaadaardig hoeft te zijn. Verder is het heel goed mogelijk dat het kind de nodige energie levert. Poltergeistverschijnselen zijn ofwel plaatsgebonden of persoonsgebonden.
Kinderen bezitten veel ongerichte energie en zijn dan ook een sterke bron.
Probeer eens of het samenhangt met het kind? Op een ander adres zou het anders kunnen zijn.
Bijvoorbeeld ergens logeren.
Verder is het mogelijk dat het kind nog mediamiek is, of teveel openstaat voor het spirituele.
Je zou ook een kaarsje kunnen branden bij een foto, hoe griezelig dat ook klinkt. Maar een ritueel kan rustgevend werken. Je gaat immers geen kaarsjes aansteken als er niets aan de hand is.
Je kunt ook zelf communiceren en in gedachten overbrengen dat hij niet meer op deze wereld is en jullie met rust moet laten.
Of hem aan het rudimentaire verstand brengen dat er hulp is, maar die moet ook wel geaccepteerd willen worden.
Zo heb ik dat tenminste eens met succes afgerond.
Voorwerpen kunnen drager zijn van occulte of paranormale energie.
Ieder voorwerp kan persoonlijke energie dragen, verbonden met wie het in bezit had.
Zo kan vooral de kamer beladen zijn waarin een gewelddadige dood plaatsvond.
Tot slot, laat je nooit in met charlatans, exotische wonderprofessoren of animistische geestenbezweerders die sprookjes beloven (spellcasters en dergelijke onzin)
De katholieke kerk heeft mensen in dienst die een huis kunnen reinigen. Al valt het te betwijfelen of een beetje wijwater of wierook daar iets tegen helpt. Het hangt meer van de geestkracht af.
Angst is echter de grootste oorzaak van hallucinaties en onrust.
Stel dat je overleden bent en dat niet beseft.
Dan probeer je vergeefs contact te leggen met levenden.
Hoe frustrerend zal dat wel niet zijn?
Om gekeerd doen nabestaanden dat ook met hun verlangens die als een magneet werken.
1 keer bewerkt. De laatste keer was 8 jaar geleden door Sheherazade.
Verhuizen willen we ook zeker, maar is helaas op het moment geen optie. Zelf zat ik ook al te denken aan een geest die niet verder kan, aangezien de man in kwestie zwak begaafd was en zo ruw om het leven is gebracht hij zich misschien niet kan realiseren dat hij dood is. Ik heb zelf al geprobeerd te zeggen dat hij ons met rust moet laten, maar toen ik dat gisternacht deed begon ons zoontje heel hysterisch te huilen. Dat had dus geen zin. We hebben al een gezegend amulet (rozenkrans) van de kerk, maar dit helpt niet. Als we ergens anders zijn, is ons zoontje heel rustig en gedraagt zich dan echt als een baby van bijna een maand oud. Ik hoop echt dat het snel verandert, want dit is niet goed voor zowel ons als onze zoon.
Is er een manier om te zeggen tegen de geest dat hij mag blijven, zolang hij ons maar niet lastig valt? Hij hoeft van mij niet perse weg, zolang ons zoontje en wij er maar geen last van hebben. Als hij hier namelijk gelukkig is, mag hij blijven van mij.
Beheerder |
Je kunt in gedachten zeker communiceren.
Geesten hebben geen oren dus je doet het telepatisch.
Verplaats in elk geval het kind, want stel dat het precies in dat kamertje is gebeurd.
Kinderen hebben geen ontwikkeld ego of psychische afweer en nemen alles concreet (zoals een borderliner, zwart/wit en letterlijk, ze kunnen nog niet relativeren)
Soms helpen iconen maar dan moet je wel een echte hebben en die zijn vaak nogal prijzig.
Het is in feite magie. Een voorwerp waar jarenlang bij is gebeden is beladen met energie.
Dus dient het als bezwerings-amulet.
Maar persoonlijk bezit je geestkracht en de mogelijkheid tot ordening.
Zo kun je de chaotische energie bundelen door iets gerichts te doen.
Kinderen kunnen dat niet en dus stralen ze veel energie uit.
Dat is precies wat een geest nodig heeft om zich te manifesteren.
Kijk ook goed naar eventuele poppen of speelgoed, want kinderen kunnen ergens bang van zijn of het speeltje is beladen. Breng rustgevende dingen en decoraties aan. Niets is zo erg als een kind dat alleen ligt en overgeleverd is aan zijn angsten en fantasieën.
Tegenwoordig bestaan er van die elektronische fotolijstjes, daarmee kun je een reeks plaatjes produceren en vooral jezelf als moeder presenteren. Eventueel met wat rustige geluidjes. (natuur)
Zodra het kind aandacht richt is zijn energie gebonden en straalt hij geen chaos meer uit.
Begrijp dat je gelovig bent.
Het kan heel rustgevend zijn om meditatiemuziek of zachte monastieke klanken te laten horen. (de getijden)
Geesten kunnen vriendelijk zijn als ze zich geaccepteerd voelen.
Maar ze horen niet meer in deze wereld.
3 keer bewerkt. De laatste keer was 8 jaar geleden door Sheherazade.
We weten dat het in de woning naast ons is gebeurd, dus niet bij ons gelukkig. Overdag is het een geweldige baby, alleen als de avond nadert begint het. Graag wil ik deze persoon wel vertellen dat hij naar het licht moet, maar dit durf ik niet zo. Ben niet bang voor de geest zelf, maar meer voor de eventuele gevolgen. Stel het is de overleden buurman niet, en is het een kwade geest: Wat dan?
Je had het over iconen, wat moet ik me daarbij voorstellen? Wat zijn dat? Ben namelijk niet zo thuis hier in. Zijn er ook nog andere eventuele oplossingen?
Beheerder |
Kinderen zijn vaak bang van het duister.
Daarvoor kun je eenvoudig een lichtje laten branden, zodat het kamertje herkenbaar is.
Schaduwen roepen vaak angsten op, dus let op hoe dat eruit ziet.
Kaarsen b.v. wakkeren en dan lijkt er iets te bewegen.
Dat veroorzaakt vaak hallucinaties of pseudo-hallucinaties. (de laatste zijn nog reëel verklaarbaar)
Het gaat hier meer om het kalmeren van het kind in een stabiele omgeving.
Als je zelf angst uitstraalt neemt het kind het over.
Iconen zijn religieuze voorstellingen van b.v. een heilige.
Dat zijn dus schilderwerkjes op houten panelen enz.
Je hebt er niets aan als het nieuw is, want dat zit er geen energie in, behalve dan van de schilder.
Een aantal iconen is beroemd om de uitwerking ervan.
Het gaat niet om het voorwerp op zich, maar om de lading die het draagt.
Ook de overtuiging die het op kan roepen is al een heel winstpunt.
Kijk, geesten verdrijven is net zoiets als een andere overtuiging opwekken.
Daarom zijn sommige rituelen erger dan het kwaad dat bestreden moet worden.
Het geloof in de sjamaan is meestal een sterker argument dan de geest en dat weet hij ook.
Dus met veel decorum moet de indruk worden gewekt dat er iets bijzonders plaatsvindt.
Terwijl het meer gaat om hoe overtuigend hij is.
Probeer het kind toch te verplaatsen, gewoon om eens te zien of hij in een andere ruimte minder last heeft. Maar kinderen hebben vaak een levendige fantasie en een eidetisch vermogen.
Ze zien dus al snel iets als beeld en denken dat het echt is.
Morgen gaat hij naar de broer van mijn vriend, die past op. Daar is hij eerder geweest, en is daar wel rustig. We hopen echt dat er snel wat gebeurt wat helpt, want dit schiet echt niet op.
Beheerder |
Het kind is oud genoeg om te beseffen dat er iets vreselijks is gebeurd en daarmee kan het niet overweg in zijn angsten.
Veel mensen zouden niet in of naast een huis willen wonen waar iets is gewelddadigs is gebeurd.
Dat je de man zag kan een paranormaal intuïtief moment zijn geweest.
Maar het kan ook een beeld zijn dat je zelf vormt en daarbij tel je elke onverklaarbare gebeurtenis op, dat kan tot een obsessie leiden.
Voorbeeld: een buurman was al bang in zijn spookhuis omdat het douchegordijn weleens bewoog als hij een bad nam. Het kwam niet bij hem op dat zoiets volkomen normaal is, omdat er een luchtstroming ontstaat.
Maar ook daar speelden heel wat meer zaken.
Spanningen in een gezin kunnen een tastbare vorm aannemen.
Ik ben daar heel gevoelig voor. Maar denk niet direct aan geesten.
Al kunnen de verschijnselen soms werkelijk iets engs hebben.
Jung schreef al dat, de goden en demonen niet zijn verdwenen, maar een andere naam hebben gekregen.
Ze heten nu complex of een ander etiketje.
Het is een feit dat iets wat de bewustzijnsdrempel heeft bereikt bewerkt, dat het onbewuste zijn energie daaruit verliest. Dus meer bewustzijn ontneemt het verschijnsel zijn kracht.
Je neemt dan ook meer energie in jezelf op. Angst berooft je van energie, die uiteraard in het onbewuste duikt. Versteend van angst is daarvan een treffend voorbeeld.
Symptomen nemen af als je iets aan het licht brengt en dan bedoel ik geen zweefkunstenaars die een verloren zieltje moeten begeleiden. Feitelijk deed de kerk niet anders dan voor te geest te bidden.
Maar het is meer een behandeling van de voorstelling ervan. Als er daarna rust ontstaat heeft het gewerkt door het geloof ofwel de overtuiging. Het blijft natuurlijk een vorm van magisch denken.