Dit forum liep van 2008-2020, is nu gesloten en te bekijken als archief. Berichten plaats je in het nieuwe droomforum
ik had laatst een zeer spannende maar ook mooie droom.
ik zat buiten te voetballen met een paar maten van me toen er een heel leger bewapende militairen aankwam.ze begonnen allemaal te schreeuwen toen er achter ons plotseling een grote lynx verscheen.
de lynx gaf een enorme brul waardoor de soldaten(met zwaarden bewapend) achteruit vlogen door de kracht van de brul.
de lynx werd toen kleiner en kreeg de gestalte van een mens.
de persoon had een masker van zilver aan en een pak dat rood en wit was(het leek een beetje op assassins creed altairs kostuum)plotseling begonnen de soldaten aan te vallen en het persoon met het masker begon ze allemaal een voor een in stukken te hakken.toen hij klaar was wat niet lang duurde.
draaide hij zich om en keek mij aan voor een lange tijd.
ik vroeg wie hij was maar hij zei niks.
toen deed hij zijn masker af en ik zag dat het een vriend van me was (een hele goede vriend).
toen bood hij me een brief aan en veranderde in een lynx en rende weg.
Beheerder |
Wel wel we krijgen steeds meer van dat soort moordlustige dromen.
Wat zou er collectief aan de hand zijn dat het zo gist?
Een "vriend" als drakendoder?
Probleem is dat als er geen draken meer zijn ze zich gaan vervelen, op avontuur gaan, of zich tegen jou richten, om iets te bestrijden dat toch in henzelf huist.
Het is bijna een cartoon.
Weleens gehoord van koning Lyncus van de Scythen?
Hij werd in een lynx veranderd door Demeter.
Er bestaat een sterrenbeeld Lynx
http://www.kuuke.nl/wp/alle-sterrenbeelden/lynx/
3 keer bewerkt. De laatste keer was 8 jaar geleden door Sheherazade.
nou ja zeg ik heb dit niet uit een boek.
ik dacht dat ik hier terecht kon komen voor wat advies maar als u zo gaat doen dan hoeft het niet meer.
het enige wat ik wou weten is wat die lynx betekent en wat de eigenschappen zijn.
Beheerder |
Je vraagt je geen moment af waarom er soldaten zijn die uitgemoord moeten worden.
Dit is een burgeroorlog in jezelf.
wat bedoelt u met burgeroorlog. is het een strijd met mezelf of tegen iemand anders
Beheerder |
Met jezelf.
Al kan dat wel connecties hebben met je leefomgeving.
nou oke dank u wel voor het advies.
maar toch wil ik nog uitleg over een andere droom.
ik stond vlakbij een station toen ik heel veel mensen zag met een wit-oranje kaart ik liep naar die mensen en vroeg wat ze ermee gingen doen. waarop het antwoordt was we gaan hiermee naar utrecht centraal.
ik vond het best raar maar toen vroeg ik waar ze het vandaan hadden gehaald.
ze zeiden van die afrikaanse man in die witte bus.
ik zei is hij hier nog, toen zeiden die mensen hij is vertrokken.
ik pakte snel een fiets en ging op zoek naar die man.
het bleek dat hij die dingen weg gaf, na twee straten vondt ik hem.
ik zij stoppen!, maar hij hoorden mij niet. toen hij uiteindelijk stopten ging hij bij een school naar binnen. deze school stond in een buurt die in mijn stad niet een bestaat!.
ik ging die school ook binnen waarna ik geschreeuw en geroep hoorden.
het moest wel een school zijn voor drukke kinderen.
de man stond te praten met een leraar toen ik die kaart aan hem vroeg waarop hij zei even wachten tot deze klas klaar is, ik raakte best geïrriteerd door die man maar ik kreeg die kaart toch.
ik pakte snel de fiets en reed terug naar het station maar de trein was al vertrokken.
ik pakte een andere trein die vreemd genoeg ook naar utrecht ging.
achterop de kaart stond:gratis friet en flesje drinken, wat best raar is want het is een trein.
toen ik daar aankwam was helemaal niemand daar.
toen ik me omdraaiden was ik op een oud vies houten perron met een boerenlandschap.
natuurlijk is mijn vraag wat dit betekent.
maar nog belangerijker de buurt waar dit allemaal afspeelt bestaat niet terwijl hij vaak in mijn dromen voortkomt en ik de buurt uit mijn hoofd ken.(deze buurt lijkt een beetje op een arabische buurt)
Beheerder |
De kleuren van de kaart kan ik zo niet plaatsen.
Oranje is een dynamische kleur rood met geel.
Rood is natuurlijk verbonden met de laagste chakra's,
Het is de eros, de liefde en het leven bloed enz.
Geel is een hogere kleur die bij de Zonnevlecht hoort.
De Afrikaanse man geeft voor ons in het westen iets aan van instincten.
Een meer levendig temperament en basic instelling.
Hij zal wat minder geven om materieel welzijn.
Utrecht kan als oude vestingsstad een Zelfsymbool zijn.
De trein is als steeds een levenstrein.
Daarna de verwaarloosde sfeer die het onbewuste uitbeeld, het onontgonnen gebied in jezelf.
De Afrikaan heeft als vertegenwoordiger van een ontwikkelingsland wellicht daarmee iets te maken?
Arabië is voor ons een soort tegencultuur.
je mist de aansluiting met het leven maar komt er dan weer op terug.
Helaas niet wat je dacht er moet nog heel wat ontgonnen worden en de gebraden duiven vallen er zeker niet uit de lucht.