Dit forum liep van 2008-2020, is nu gesloten en te bekijken als archief. Berichten plaats je in het nieuwe droomforum

help!!

hannah
8 jaar geleden

mijn vriend heeft een beste vriendin genaamd susan, zei hoort en ziet dingen met name demonen zoals lucifer en baal. mijn vriend geloofde daar niet in dus hij zei als ze weer moeilijk doen laat ze maar naar mij toe komen, dat heeft ze dus ook letterlijk gedaan. gister avond zag hij een vreemd beest een donkere man met rode ogen en een blonde vrouw die stuurden hem naar het kerkhof en op een of andere manier had hij de drang om daar naar toe te gaan dus hij fietste daar naar toe en daarna weer terug naar huis, hij weet nog steeds niet wat hij daar heeft gedaan. dezelfde avond toen hij naar bed ging zag hij een man met een geitenkop en rode ogen naast hem liggen en er kwam een slang naar hem toe met rode ogen die tegen hem praatte. Hij werd vannochtend wakker met krassen op zijn been, terwijl ik de hele nacht bij hem was, hij vertelde mij ook dat hij in zijn droom een (muil)ezel met rode ogen. nu doet hij heel opstandig en wil hij steeds zichzelf branden kunt u astublieft helpen?!

8 jaar geleden
Beheerder

Hij lijkt door de duivel zelf bezocht.
De man met rode ogen meestal zwart en in de gedaante van een bok is een beeld van de duivel.
Daar past natuurlijk ook de slang bij.
Nu zou je aan bezetenheid en demonen kunnen denken.
Vaak is het een woede die zich in dromen zo uit.
Sommige mensen bezitten een connectie met het kwaad en daarmee of daardoor kun je beïnvloed raken.
Spotten met de duivel is niet aan te raden.
De duivel is een archetype dat net als elk ander archetype talrijke vormen kan aannemen.
In de middeleeuwen werden de incubi en succibi waargenomen als nachtelijke demonen.

Soms is het een beeld van waanzin of psychose.
Mensen zijn instinctief bang van een kerkhof omdat het spookt.
Zuiver psychologisch is het hier een negatieve invloed van het onbewuste.
Het kwaad dat zich roert.
De pratende slang is ook niet vreemd en komt in de bijbel, mythen, sprookjes enz vaak voor.
Het is de Nous serpens in zijn negatieve verschijning.
Vergelijkbaar met de draak.

Slang en bok zijn beiden vruchtbaarheidssymbolen.

De ezel is ook niet vreemd, want het is Saturnus en dat is Lucifer of Iao, Jaldabaoth, Baäl, Eel of Seth, Satan. De bok als pentagram is ook Saturnus/ Kronos.