Dit forum liep van 2008-2020, is nu gesloten en te bekijken als archief. Berichten plaats je in het nieuwe droomforum

slaapverlamming

16 jaar geleden

Ik heb nog altijd de herinnering dat ik als kind 's-nachts 'uit mijn lichaam'trad. Op latere leeftijd dichtte ik dit toe aan een levendige fantasie.

Echter vannacht heb ik een hele angstige ervaring door slaapverlamming gehad. Ik droomde in eerste instantie dat ik heel moe was en dat er een chinees mannetje mij zou helpen met ontspannen. Hij hing met zijn handen boven mijn hoofd om mijn geest te doen ontspannen. Eerst was ik sceptisch maar voelde echt warmte door mijn schedel gaan zonder dat hij mij aanraakte. Ik raakte ontspannen en opeens zei hij dat hij mijn geest onder mijn stoel zou trekken. Dit 'deed' hij ook in een vloeiende beweging.
Op dat moment ervoer ik de schok en werd ik wakker maar mijn lichaam niet. Kon mijn ogen niet openen en het was alsof er iemand mijn lichaam in bedwang hield. Ook ademen ging moeilijk en ik had het idee dat mijn mond en neus dichtgeknepen werden.

Verder kreeg ik allemaal flitsbeelden in zwart en oranje die heel snel aan mij voorbij gingen alsof ik in een tunnel zat. Echt ik dacht even dat ik de dood ingetrokken werd. Uiteindelijk na veel geestelijk geworstel kon ik eindelijk geluid produceren en ik heb letterlijk om hulp liggen schreeuwen volgens mijn man. Ik was compleet in shock en durfde niet te gaan slapen. Ook is mijn rechterarm tot een uur of half twaalf vanmiddag voor mijn gevoel slaperig gebleven. Mijn hand was ook dik en ik kon vanmiddag pas weer mijn trouwring om (deze had ik vannacht vanwege het knellen aan mijn andere hand gedaan).

Nu ik wat meer informatie heb gelezen ben ik niet bang meer om te gaan slapen. Ik denk zelfs dat ik vroeger dit ook beleefd heb als kind. Maar toen ervoer ik het als leuk. Ik droomde ervan dat ik kon zweven en dat lukte ook, totdat ik bewust werd van het feit dat ik mezelf in bed zag liggen.

Kan je deze toestand bij jezelf oproepen? Als kind concentreerde ik me op de materie die je naast het focuspunt van je ogen ziet en raakte zo in een soort trans. Later heb ik dat nog wel geprobeerd om mezelf te bewijzen dat dit echt met mij gebeurd is. Maar dat is niet meer gelukt.

Groet
Barbara

16 jaar geleden

Hoi Barbera.

In je kinder tijd gaat alles gemakelijker, omdat je meer onbevangen bent en tevens als een aanwennings periode en dat schreef je zelf ook.
Nu je ouder bent geworden heeft het een bedoeling dat het weer gebeurd en de eerste keer was een schok, maar dat zal lanzaam veranderen, het uittreden gaat gepaart met verminderde amden haling, je kan het ook een verlaagde fucntioneren van je lichaam noemen en in die toestand word je enorm beschermd.
Wat ik je aan kan raden ga rustig slapen en als je wil vraag om bescherming en als er dingen gaan gebeuren bouw dan geen weersand op, waarschijnlijk ben jij geboren om dit te beleven en wijsheid op te doen waar je later mensen mee kan helpen.

En of je deze toestand zelf op kan roepen nee, je wordt wel in een een rustigere toestand gebracht en daar doe zelf automatisch aan mee omdat je gevoel zegt dat het goed is om je te ontspannen ook je ademhaling wordt rustiger.

Sterkte en groeten H@ns.