Hoi Priscilla,
Ik kan me goed voorstellen dat de droom je adviseert, omdat je je zorgen maakt om die dromen. Als je met een muts ging slapen, was je er duidelijk mee bezig en daar is je droom een antwoord op geweest. Een huis in dromen is een symbool voor je eigen lichaam. De onbekende man - je schaduw, de kant die je niet goed kent, een meer rationele, nuchtere energie - geeft je een sleutel tot een huis, tot je lichaam. Het huis is wit, de kleur van oplossingen in dromen. Ik maak eruit op dat de oplossing voor je probleem met je dromen zit in het contact met je lichaam. Als je je meer bewust wordt van je lijf, dus meer gaat aarden, dan houden die dromen vermoedelijk vanzelf op.
Je reactie op het krijgen van die sleutel in de droom is veelzeggend: je wilt hem weigeren. Voor jou is het waarschijnlijk veel makkelijker om niet te voelen wat er in je lijf gebeurt. Maar intussen maak je je wel zorgen over wat je allemaal oppikt. Er zijn veel mensen zo gevoelig, maar het is pas een probleem als je de opgepikte informatie niet kunt afvoeren. Dan ontstaan heftige dromen. Ga dus eens aandacht besteden aan je gronding, zodat je energie die niet van jou is kunt lozen.