Hallo,
Ik had een droom die in eerste instantie vreemd en verward lijkt te zijn;
Ik sta aan de rand van een diepe kloof, de bodem is niet zichtbaar, ik kijk naar de overzijde van de kloof, daar is een droog, stoffig landschap, met de ruïne van een klein dorpje, lijkt op zuid Italië of Spanje, tussen de ruines van het dorpje zie ik mensen in het zwart gekleed, bezig om andere mensen ( ook in het zwart), te executeren met geweren, ik heb het gevoel dat dit de nasleep van een of andere oorlog is.
Ik kijk er naar vanaf de andere kant van de kloof, en vraag me af, waarom is dit toch nodig!
Dan zeg ik tegen mezelf; het is niet anders, het zij zo, kan er toch niets aan veranderen
Aan de overkant van de kloof verschijnt er een oud, kromgebogen vrouwtje met een wandelstok, helemaal in het zwart gekleed, zoals iemand uit een Italiaans of Spaans berg dorpje.
Er is nu een lange, gammele touwbrug over de kloof zichtbaar, ik begin het oude vrouwtje te wenken, ze begint aan de oversteek en ik blijf haar aanmoedigen om door te gaan, ook al kost het haar veel moeite om de oversteek te maken.
Uiteindelijk heeft ze het toch gehaald, en als ze over is, neem ik haar in mijn armen en zeg, “nu kan je eindelijk uit rusten”.
Ik voel een overweldigende liefde voor haar, en leid haar naar binnen, we dalen een trap af, naar een soort slaap zaal, en ik help haar in bed.
Hier eindigt de droom.
Het verwarrende in deze droom is dat ik, tijdens deze droom weet dat dit oude vrouwtje te gelijkertijd een jonge vrouw is ( collegaatje) waar ik heel veel van houd. ( niet verliefd, maar gewoon als mens ) .
Ik zou graag willen weten wat dit alles betekend, het was een heldere droom, zie het nu nog voor me.
Dick.