Mijn vader is 5 jaar geleden overleden.
In het begin droomde ik nooit over hem.
na ongeveer een jaar begon ik met dromen over dat hij zijn dood fakte..
Dat ging bijvoorbeeld zo.
Ik ben in huis (het laatste huis waar we als gezin woonde).
Mijn vader ligt opgebaard in de slaapkamer van mijn broertje.
Ik wil naar mijn vader toe en loop de trap op de slaapkamer in.
Er komt veel zonlicht de kamer in.
Ik ga kijken naar mn vader en ineens komt ie met zn hoofd omhoog en zegt .. pssst ik ben niet echt dood hoor! en gaat weer liggen alsof hij dood is.
Ik ben me helemaal de ballen geschrokken.
En toen was mn droom over
Na ongeveer 3 jaar ging ik dromen dat hij dood was maar er wel was.
Dat ging bijvoorbeeld zo.
Mijn moeder gaat verhuizen en ik neem haar huis over.. we zijn aan t schilderen en opeens komt mijn vader binnenlopen.
We kijken op.. en zeggen maar je bent toch dood.. waarop hij reageert ja maar ik kan wel even komen kijken.
voor een paar maanden terug droomde ik dat hij heel erg kwaad op mij was en dat hij me sloeg
Een week of wat later droomde ik weer iets raars
Ik zat in een huis.. (een combi van veel huizen die ik ken) achter een comp ik was een spelletje aan t zoeken. die ik graag wilde doen (ik droom vaker dat ik dat spel zoek)
Mijn moeder zegt dat ze in de tuin gaat werken en loopt weg. Even later realiseer ik me dat ik helemaal geen tuin heb.. en ik zie dat ze bij de buren in de tuin werkt. Op n gegeven moment belt ze me op dat ze straf heeft van de buren en dat ze voor straf in een busje moet zitten. Ik word heel erg kwaad en sprint naar buiten om haar uit die bus te halen. Als we terug komen in huis.. Staat de muziek heel hard aan en zit mijn vader krom op de bank en zegt hij .. mijn hart mijn hart .. (hij is overleden aan n hartstilstand)
En mijn droom was over.
Gister droomde ik weer over mijn vader.
Het is nacht iig erg donker buiten. Ik wil naar mijn vaders huis, waarom dat weet ik niet. Ik kom aan en ik kan via een groene schuttingdeur of een hele smalle wiite voordeur naar naar binnen. Ik kies voor de schuttingdeur. Dan moet ik een klein trapje op naar een bruine voordeur. Ik moet ze allemaal van t slot doen. Dan loop ik naar binnen. Ik moet een smalle trap op en dan een brede.. waar ik op de helft van de trap weer een andere trap op moet. Ik roep naar mn vader.. en hij roept terug "hier ben ik".. ik zie m in bed zitten met lakens over zn knieen. en 2 andere mannen in bed... hij ziet er heeeel slecht uit. Dus ik schrik. Ik vraag wat is er met je!?... Ik krijg het idee dat hij drugs heeft gehad.. Dan zegt hij iets in de zin van "het zwakke hart ... het zwakker hart" maar het kan ook "het zwarte hart" zijn geweest. Ik voelde me heel paniekerig worden.. en toen was mijn droom over.