Dit forum liep van 2008-2020, is nu gesloten en te bekijken als archief. Berichten plaats je in het nieuwe droomforum

Droom over blauwe demon

dreamster
15 jaar geleden

Hoi,

Ik heb twee dagen geleden een droom gehad over een blauwe demon.
Ik stond op een afgelegen plek waar mijn moeder, mijn oom, mijn vriend, mijn nicht en mijn oude klasgenoot waren. Er liepen ook een aatal vreemden rond. Het werd opeens donker en stormachtig, en opeen verscheen er een blauwe demon, hij begon mensen te vermoorden/ verbranden met een donderslag die uit zijn hand kwam. Ik vertelde mijn oude klasgenoot dat ik bang was dat mijn familie iets zou overkomen. Ze vertelde me dat ik me moest bekeren tot de Islam, en dit deed ik ik zei iets raars en toen viel die demon mij en me oude klasgenoot aan. Maar er gebeurde niks, alle vreemde mensen waren in rook opgegaan en ik werd wakker.
Weet iemand misschien wat deze droom betekent?

minoes
15 jaar geleden

ik denk, door alle negatieve verhalen en (toch nog steeds) de dreiging van terrorisme, dat je over de islam gedroomd hebt.

de islam wordt door de westerse wereld als zeer bedreigend gezien.
jij bent volgens mij een vrouw, (dreamSTER) en voor vrouwen komt de islam en hun vrouwen onderdrukking NOG sterker bedreigend over.

je onderbewustzijn probeert er zelfs een oplossing voor te vinden: voor die bedreiging...
bekeer je tot de islam!

en in je droom doe je dat zelfs ook nog. dat zegt wel heel veel over hoe bang je voor de dreiging van het terrorisme bent.
een blauwe demon...ik denk dat dat zo'n soort genie uit de fles is?
komt ook uit arabie, he?
mannen die het voor het zeggen hebben. vrouwen met sluiers...

hij vermoord mensen met donderslagen...
terroristische aanslagen gaan meestal gepaard met bomaanslagen. dat zijn me ook nogal een soort van donderslagen.

ik denk dat deze droom een verwerking van jou is, van de dagelijkse nieuwsberichten over de terroristische dreiging.
de een draagt dat nou eenmaal sterker met zich mee dan de ander.

Noa
14 jaar geleden

Hallo,

Ik vind jou droom een hele mooie droom. Wou dat het voor mij ook zo duidelijk was.
Je hebt je tot de Islam bekeerd in jou droom. Dat ´rare´ wat je zei in je droom is de geloofsgetuigenis. Dit zeggen mensen die zich bekeren tot de Islam. Om te bekeren moet je het volgende uitspreken: Ik getuig dat er geen andere God is dan Allah is, en ik getuig dat de profeet Mohammed zijn dienaar en boodschapper is. Dit wordt in het arabisch uitgesproken vandaar dat het kon zijn dat het raar voor jou klonk.
Je geeft aan dat de deamon jou aanviel maar jij niks voelde. Als je het aan mij vraagt is staat dat voor God's bescherming aan jou. Ik weet niet of je jij hierna iets met deze droom gedaan hebt maar het is mooi om zelf op onderzoek te gaan naar de Islam en niet alleen te kijken naar wat gezegd wordt op de media.

Ik ben geen dromenexpert maar ik vond dat de fantasie van de schrijfster minoes op dit forum zo ver ging (terwijl het een vrij duidelijke droom is) dat ik het niet kon laten om te laten weten hoe ik dit zie.

jamelia
11 jaar geleden

Hallo,

de blauwe geest die je zag is bij ons in de islam bekend als de engel die jouw in je graf komt bezoeken! Als je goed hebt geleefd en sterf als een moslim dan toont hij jouw een mooie plek in het paradijs waar je zal vertoeven, als je niet goed hebt geleefd en niet het ware woord van god hebt aanvaard dan toont hij je een plaats in de hel waar je zal vertoeven. Ik zou zeker een kans geven aan uw droom en info over de islam opzoeken ..., daarna kies je zelf wat je ermee doet!

Vriendelijke groeten