Dit forum liep van 2008-2020, is nu gesloten en te bekijken als archief. Berichten plaats je in het nieuwe droomforum
afgelopen nacht heb ik een rare nacht gehad.
ik kan niet echt spreken van een DROOM...
mijn nacht zag er ZO uit:
we gingen nogal vroeg naar bed, omdat de wekker vandaag extra vroeg stond.
ik leg mijn hoofd op het kussen en doe mijn ogen dicht.
direct hoor ik de telefoon over gaan, en ik schiet overeind. de telefoon ging 1 keer over...
met hartkloppingen lag ik te wachten of hij nog eens over ging...maar niks.
toen keek ik op de klok, en hoewel ik er 100% zeker van was, dat ik nog maar een paar SECONDEN geleden mijn hoofd op mijn kussen gelegd had,
was het ineens 1.50 uur. ( we waren om 10.30 ongeveer gaan slapen)
raar...maar dat kan.
ik doe mijn ogen weer dicht, en denk meteen: och, nou ik toch wakker ben, kan ik natuurlijk ook wel even naar het toilet gaan. anders moet ik dadelijk toch maar.
dus ik sta meteen op. even naar de wc.
kom ik terug. is het 3.15 uur !!!
dus alweer , in (gevoelsmatig) slechts seconden...waarin ik NIET gemerkt heb dat ik in slaap viel en ook NIET gemerkt heb, dat ik weer WAKKER werd, was er een lange tijd voorbij gegaan.
ik ga liggen en doe mijn ogen dicht.
meteen hoor ik een eigenaardig geluidje. lijkt op een mobieltje... maar NIET het mobiel van mij, of van mijn man.
dus...gedroomd geluid.
het gekke is: TOEN was ik WEL wakker...want de tijd was nog steeds 3.16 uur. (ok, 1 minuut later, dus.)
nog wat later hoorde ik ineens heel overduidelijk iemand bij mijn linkeroor mijn naam roepen...
ik zeg roepen...maar het leek van VER te komen.
dus het geluid zelf kwam toch niet zo hard bij mij "binnen".
en vlak voordat mijn wekker af zou gaan, hoorde ik een tafelbel. je weet wel, zo'n bronzen bel.
die hebben wij niet eens in huis !!
dat was 7 minuten voordat de wekker af zou gaan...dus ik heb het geluid van de wekker NIET anders gedroomd.
ik heb niet 1 keer echt gemerkt dat ik in slaap viel.
niet 1 keer echt gemerkt dat ik wakker werd.
ik heb bellen , rinkelen en roepen gehoord...
vandaag met mijn ouders gebeld. met hen was alles goed.
dus wat ik met deze rare situatie aan moet, weet ik ook niet.
Hallo Minoes :)
Dat van in het begin kan gewoon iets logisch zijn. Ik heb dat ook wel eens, de tijd gaat af en toe echt raar snel.
Hou oud is het huis waar in je woont? Het zou namelijk kunnen zijn dan de mensen die ooit op die plek woonden na hun overlijden de plek nooit hebben kunnen verlaten en er nu nog zijn. Dat zou ook de rare geluiden verklaren die je hoorde.
En dat je naar het toilet ging en toen je terugkwam het ineens bijna 2 uur later was...het zou kunnen zijn dat iets of iemand de klok vooruit heeft gezet of jou ziel tijdelijk overnam. Dan krijg je een soort 'black out' en dan weet je vaak niet meer wat er gebeurt om je heen.
Ik dacht ook heel lang dat er iets in de kelder onder mijn kamer was en rare geluidjes maakte. Bleek dus dat het maar de geiser was. Misschien moet je even kijken of er iets is in jou huis dat het geluid van de bronzen bel kan verklaren.
Zoniet dan tsja, dan denk ik dat je misschien een geest/poltergeist in je huis hebt.
Met vriendelijke groeten,
Marianne Ootjers
een poltergeist...daar heb ik zelf eigenlijk niet aan gedacht.
dat klinkt wel heel erg dreigend. ik denk meer in de richting dat toch echt een levend iemand onbewust contact met me probeert te maken,
misschien gedurende zijn/haar droom zelfs wel.
maar wie? geen flauw idee.
en toch...je zou ook best WEL gelijk kunnen hebben.
want ik heb eens een collega gehad die heel erg gevoelig was voor geesten.
bij haar in huis spookte het ook. een vriendelijke geest, dus dat was niet erg.
de hele familie wist ervan.
heb met eigen ogen ook rare dingen gezien daar, toen ik bij hen op bezoek was.
(ze hadden een gordijn in de kamerdeur-opening hangen, in plaats van een deur.
op een gegeven moment zat iedereen in de woonkamer te babbelen...en ineens, zonder enige tocht of deur of raam dat open stond,
werd het gordijn opzij getrokken...zoals iemand het zou doen, om er door te komen...
alleen was er NIEMAND !!!
het gordijn bleef een paar seconden zo hangen, en toen viel het weer los neer.
iedereen keek even. en er werd laconiek op gereageerd: och dat is het huis spook.
haar moeder heeft eens een oud omatje op haar bed zien zitten, dat heel lief en geruststellend glimlachte.
maar goed.
die collega was dus heel gevoelig voor geesten.
zij kwam een keer bij mij op bezoek, en ze schrok. toen vroeg ze of ik het erg vond om in de tuin te zitten,
want het huis zelf voelde niet goed aan...alsof het kwaad was.
dat gevoel heb ik ook, maar ik ben heel koppig. dus ik laat me niet wegpesten. hahaha!
voor mij hebben 3 echtparen gewoond in dit huis, en die zijn allemaal gescheiden of na slechts 2 jaar wonen weer verhuisd.
maar ik ben een volhoudertje.
dood of niet...IK ga dit gevecht winnen.
de bronzen bel was trouwens 'nieuw'. de telefoon en het mobieltje-achtige geluid heb ik al eerder gehoord. meestal los van elkaar.
niet allemaal in 1 nacht dus.
en dat roepen van mijn naam heb ik ook al eens eerder gehoord.
maar ook dat alleen dus. niet samen in 1 nacht.
dus deze nacht was best een uitzondering.
bedankt voor je reaktie met je uitleg. ik heb er zeker iets aan gehad.
Je bent zeer welkom, ik ben blij dat ik je heb kunnen helpen.
En respect voor jou! Echt dapper van je dat je gewoon blijft. Het werd in dat opzicht misschien eens tijd dat iemand de entiteiten in dat huis duidelijk maakt wie er nou eigenlijk de baas is ^^
Groetjes,
Marianne
Hallo,
Ik heb al een tijdje dat er hier in huis rare dingen gebeuren. En altijd 's avonds/ 's nachts. Eerder verzon ik er altijd iets voor
en zat ik mijzelf wijs te maken dat ik mijzelf niet zo moest aanstellen,
maar nu begin ik het echt heel eng te vinden! Een paar dagen terug werd mijn naam geroepen door een zware mannenstem.
Ik dacht dat mijn vader/broer (ik woon nog thuis) mij riep en ik antwoordde met: WAT?
Toen hoorde ik diezelfde stem ook roepen: wat? Ik begon een beetje argwaan te krijgen en vroeg: Wie is daar?
Geen antwoord meer, doodse stilte. Ik liep naar mijn vader en vroeg of hij mij geroepen had. Nee. Toen mijn moeder. Ook niet. Mijn broer. Ook niet.
Ik begon mijzelf wijs te maken dat ik het mij verbeeld had. Maar ik weet gewoon dat dat niet zo is! Dus het is onzin om mijzelf dit wijs te maken.
Ook hoor ik af en toe voetstappen. Nog zoiets raars: als mijn deur en raam dicht zijn in mijn kamer voel ik ineens een windvlaag langs mij heen. Terwijl dit dus eigenlijk niet mogelijk is! Of ik voel dat iets/iemand mij aantikt en als ik om kijk is er niemand. Of er word met elektriciteit gespeeld, de lamp knippert terwijl die uit stond!
Vaak schreeuw ik: GA WEG! En dan is het ook meteen over. Ik ben christelijk, dus vind dit echt verschrikkelijk. Stiekem ben ik ook wel geïnteresseerd,
maar ik weet dat dat niet goed is!
Het huis waar ik woon is redelijk oud. Kan het zijn dat er een overleden persoon nog rondzwerft in dit huis? Of is het een kwade geest die zich voordoet als een goede om mij een soort van te 'verleiden'? Het is ook alleen bij mij. Als er iemand blijft slapen gebeurt er niks. Moeten ze mij hebben? Willen ze mij waarschuwen?
Ik ben bang voor de gevolgen, maar ik weet wel dat de goede krachten sterker zijn!!!
Groetjes,
Anoniem.