Dit forum liep van 2008-2020, is nu gesloten en te bekijken als archief. Berichten plaats je in het nieuwe droomforum

droom met 2x mezelf ?

Roel janssen
15 jaar geleden

ik weet niet waar onder dit valt, dus ik heb dit bericht meerdere keren geplaatst, want ik vind het geen nachtmerrie, maar ook niet algemeen, discussie, liefde, ik weet niet het is gewoon beetje freaky, lees maar dan begrijp je me misschien

ik heb sinds 3-4 dagen geleden iets heel raars gedroomt
ik stond in een lege grijze kamer, alles om me heen was grijs
voor me stond een naakte vrouw die even lang als mij is (1,84 m) ik vond haar heel erg aantrekkelijk
ze liep op me af waarop ik zei: wie ben je ?
ze antwoorden niet, ik ontdekte dat ik ook naakt was
ze stond in middels vlak voor me ik zeg weer:
he ! ik vroeg hoe je heet !
zij fluisterd in mijn oor:
ik heet Roel (zo heet ik dus, en zij blijkbaar ook !)
ze geeft me een kniestoot tussen mijn benen
ik werdt wakker helemaal aan het zweten, pijn tussen mijn benen als of er ook echt iemand mij een knietje had gegeven, ik rol mijn bed uit, ga naar de wc waar ik onderweg nog ben gevallen en heb moeten overgeven, k was leeg van binnen dus er kwam niks gelukkig, de rest van de familie lag nog te slapen
de volgende dag kreeg ik weer de zelfde droom, wat ik hel raar vind want ik heb nog nooit in mijn hele leven 2x de zelfde droom gehad, raar genoeg heb ik in deze droom alles kunnen doen, ik had totale controle over mij zelf en wat ik wou zeggen, wat ik andres nooit heb tijdens een droom. deze keer hadden we beide gewoon kleren aan, ik vroeg waar zij vandaan kwam, ik ga het volgende stukje gewoon even mij afwisselen met haar anders wordt het een lang bericht:
waarom ben jij hier ? wat is dit ? dit is jou gedachten, waar ik al je hele leven zit. maar hoe kan dit dan ? wij zijn 1 persoon jou gedachten zijn mijn gedachten. maar waarom ben jij dan een vrouw en heet je roel ? we hebben altijd al eens afgevraagt hoe het zou zijn als we een vrouw waren. waarom zeg je "we" nou opeens ? jij bestaat niet ! wij zijn 1 persoon, ik besta al sinds je voor het eerst over je zelf ging denken in een ander geslacht...... ok, maar als ik een operatie zou nemen, dan zou ik ook mijn naam veranderen, hoe heet jij dan ? wij heten Rachele, dat is de naam die wij allebei hebben gekozen. dat is waar, maar hoe kan ik geloven dat ik mezelf in jou zie ? (ze loopt op me af) dat lidteken boven je hoofd (ze doet haar haren opzij, ik zie dat ze precies het zelfde lidteken heeft als mij) ok, dat is gewoon eng, hoezo ? wij zijn toch gewoon de zelfde persoon ? weet je dan hoe ik aan dat lidteken kom ? (ze legt haar hand op mijn voorhoofd, ik zie me zelf op de badkamer op het randje van het muurtje met mijn hoofd vallen, ik zie bloed aan het muurtje, het is alsof ik voor het eerst mijn verleden kan zien en herinneren, ik zie mijn moeder met de blonde haren die ze toen nog had voordat ze ze liet verven, ik zie mijn broer die toen nog klein was en aan het spelen was met zijn speelgoed toe hij geschrokken naar me keek, Rachale haalt haar hand weg) wow hoe kon dat ? ik BEN jou, alles waar jij niet op deed letten is volgends jou vergeten, maar zonder dat je het zelf wilt is het toch nog onthouden, de opslag in iemands hersenen zijn immers groot, ik ben jou gedachten, waardoor ik deze kan gebruiken zoals net. ok het is raar, maar wat is gister en vandaag dan allemaal gebeurd ? gisteren heb je een meisje gevraagt of ze je leuk vond, ze vond je niet leuk, je zat op dat moment te denken waarom je de afgelopen tijd geen vreindin meer hebt gehad, tijdens de pauze zijn een vriend van je genaamd mike gillesen, woonplaats scheulder, dat je hoogwater had, dat je eens nieuwe broeken moest kopen, op dat moment dacht je: wat een flikker, vandaag heb je over mij vertelt aan iemand die je volledig vertrouwd, een meisje uit jou klas genaamd nina, dat is een goed teken, 4 maanden terug in de kerstvakantie heb je ook met deze persoon over jezelf gepraat en wat je van jezelf vond, de conectie tussen ons is sinds die periode steeds sterker geworden, tot dat je eergister lodgenoten zocht, vanaf dat moment was het verband tussen ons volledig en wordt met de adg sterker......ok dat zijn een hoop antwoorden, hoe kom ik dan aan dit lidteken (ik laat 2 rode plekken op mijn knieën zien) je linker knie is van de brugklas, je was gevallen en raakte je knie op een spijker, de leraren waren aan het twijfelen of ze ons naar het ziekenhuis brachten, aan het eind van de sportdag kwam onze moeder en nam ons mee naar de huisarts die het verder had bekenen, die vlek op je rechter knie is van het basketballen op school, je wou de bal achter een muurtje pakken toen opeens mike te tegen dat muurtje duwde, je hele knie was open en was aan het bloeden, pas tijdends omkleden kwam je er achter, je hebt de rest van de dag met een rode vlek op je spijkerbroek gelopen. ik begrijp nogsteeds niet hoe je dit allemaal weet. wij zijn 1 persoon, 2 is altijd beter dan 1
nu moet je gaan slapen, morgen moet je fit zijn, want anders stoot je je hoofd aan een tafel terwijl je een potlood wilt oppakken, als je me wilt kan ik het laten zien. zien ? (ze legt weer haar hand op mijn voorhoofd waar ik een potlood zie vallen in het beeldendevorming lokaal, ik raap het op en kijk hoelaat het is: 09:47 ik stoot mijn hoofd, ze haalt haar hand weer weg) dus al die déja vu momenten heb ik allemaal door jou gekregen ? hoe kan dat ? als je meer vragen hebt kun je die het beste maar morgen stellen, je moet nu gaan slapen........welterusten

ik wordt wakker om 05:00 ik lig helemaal te trillen van angst van wat er net allemaal gebeurde, ik heb de rest van de nacht niet meer geslapen, vandaag nu ik dit typ heb ik mijn hoofd gestoten omdat ik een potlood wou oprapen en kijk hoe laat het is, het gebeurde in het beeldendevorming lokaal 09:47 het was alsof ik in een baan zat die ik niet stop kon/wou zetten.

het enge is eigenlijk nu wel er vanaf, ik vraag me nu wel af hoe dit kan ???
help me aub !

groeten Roel Janssen
p.s. sorry voor het lange bericht