Dit forum liep van 2008-2020, is nu gesloten en te bekijken als archief. Berichten plaats je in het nieuwe droomforum

Ik zie mensen die er niet zijn.

14 jaar geleden

Ik heb tegenwoordig last van een bepaald soort dromen. Ik slaap, maar ben ondertussen ook wakker. Ik kan gewoon normaal nadenken, net als overdag. En ik kan ook gewoon beslissen dat ik opsta, en dat gebeurd dan ook echt. Ik ben ook gewoon echt wakker. Alleen een beetje in de war. Meestal heb ik het gevoel dat ik nog niet heb geslapen terwijl er tussen het ene en het andere moment wel een paar uur of minuten kan zitten. (Dat hoor ik dan later.)

Maar het probleem is, als ik in die situatie zit. (Het is mij uitgelegd dat het een wereld tussen de echte wereld en de droom wereld is.)
Dan zie ik allemaal dingen.

Beesten, Ballonnen, etc. En dus ook mensen. Ik zie elke keer de zelfde persoon. Hij kijkt een beetje boos, maar aan de andere kant is hij niet gewelddadig.
Ik voel gewoon vanbinnen dat het goed is, en dat het familie is. Of in elk geval dat de persoon met mij verbonden is.
Nu heb ik het idee dat het mijn overleden neef is. Ik noem hem maar even J.

J is doodgeboren, op (Ik verander de data even.) 11 mei. En twee jaar daarna ben ik geboren op 11 mei.

Ik heb ook gehoord dat iemand die na een doodgeboren persoon wordt geboren, daar dingen van overneemt. En verbonden zijn.
Ik heb met de jongen die na J is geboren, een goede band. En het is meer een soort tweelingbroer dan mijn neef.

Ik voel nu gewoon, en weet daardoor zeker dat het J is die ik zie.
En hij komt als ik me naar voel, het probleem is alleen, dat ik er elke keer zo van schrik dat ik niet meer durf te slapen. Ik raak in paniek en kan niet meer slapen. Ik doe mijn licht aan, en luister bijvoorbeeld muziek.
Niet erg goed, want ik kom slaap te kort.

Ik vraag me af, of iemand weet hoe ik hier van af kom, of hier vrede mee kan krijgen?

In elk geval fijn dat ik mijn verhaal kwijt kan.

Same thing
13 jaar geleden

Probeer er achter te komen, wat de reden is van zijn verschijning. probeer hem naar het licht te begeleiden. ik zie dagelijks dingen die andere niet zien. Net als jij in mijn slaap. Soms vertellen ze een verhaal, en verdwijnen ze daarna vanzelf. het is een energie of ziel die is blijven hangen. ze kunnen je niets doen je moet ze alleen een handje helpen.

monique1975
9 jaar geleden

Hoi ik heb het zelfde ik zie mensen die ik niet ken vanacht zat er een ouder man op mijn bed erg vriendelijk gezicht maar ken deze mensen niet
Weet ook niet zo goed wat dit betekent als iemand nog meer info heeft graag

Jeffrey
8 jaar geleden

Hoi ik ben op ski vakantie in oostenrijk em ben paranormaal.
Vanacht lag ik te slapen en ik heb last van keelpijn toen ik wakker werd stond er een onbekende jongen bij de lamp met een capushion. Er was ook een andere naast de tv die keek een beetje boos een wees naar me wat moet ik doen?!!

8 jaar geleden
Beheerder

Weinig informatie.

Soms wordt het duidelijker als je vragen stelt als, wat bedoel je?
Dat doe je beter niet in woorden, want die zetten je denken aan.
Dromen gebruiken beelden.

De capuchon kan een verhulling zijn van iemand die zich niet kan of wil laten zien. (schaduwfiguur)
In een hotel kom je van alles tegen dus, wie weet?

De TV is een voorbeeld van het onbewuste als venster of ook projectiedoek.
Het is tegelijk het venster op de wereld als virtueel raam of kader.
Maar het is te vaag om meer te kunnen zeggen.

Dromen en hallucinaties lijken sterk op elkaar.
Bij het dalen of verlagen van het bewustzijn, komen zulke beelden of impressies sneller boven.

Maar zoek eerst naar een reƫle verklaring, die op je leven betrekking heeft.

Keelpijn kan een koortsig gevoel opleveren.
Daarbij kun je soms beelden zien.