Hallo,
Ik had deze nacht een vreemde droom, misschien kan iemand deze verduidelijken.
Ik bezocht een kerk met een Tsjechische vriendin. We liepen door deze kerk, ze was enorm groot, maar ik herkende deze niet ondanks dat ik haar deze kerk toonde. We waren in België aangezien ik vaker vergelijkingen maakte met kerken in Tsjechië. Ik herinner mij de vreemde indeling van deze kerk, ze had niet de typische kruisvorm, maar de precieze vorm kan ik niet meegeven. Het was wel een grote kerk en ik zag heel veel stoelen. Ik had niet het gevoel dat we er alleen waren, maar zag niemand anders. Opvallend was dat ik steeds klokken tegenkwam. Een eerste in het midden van de kerk. De klok zelf zag ik niet, enkel het touw om deze te laten luiden. Ik kwam nog ergens een tweede tegen, maar weet niet precies waar. We wandelden verder en kwamen aan een draaitrap, daar stapten we op en na enkele treden zagen we opnieuw het touw van een klok. We blijven op de trap stilstaan en kwamen dichter bij elkaar. Ik vroeg haar: "Vind je dit fijn?" Ik ging er vanuit dat ze het niet begreep, aangezien ze geen Nederlands spreekt en plaagde haar hiermee. Plots antwoordde ze: "Dat wel." ik was verbaasd dat ze mij begreep. Ik besloot haar te kussen. Na de kus herhaalde ik mijn vraag in het Engels, wat ze wel begreep en ze knikte. We kusten opnieuw en toen trok ze met één hand aan de klok achter zich. Ik keek op en was verbaasd dat ze dit zo eenvoudig kon. Ik merkte toen ook op dat het touw, geen touw was. Het was een bronzen staaf (sorry ik weet het mooie Nederlandse woord niet meer). Ik was verwonderd omdat dit plots een heel mooi kunststuk leek. Het leek wat op een draak, maar ik was hier niet zeker over. Ze trok nog een aantal keren en de klok luidde steeds luider. Vervolgens gingen we de trap op al flirtend en plots waren we bij haar thuis in Tjechië. Daar zaten we samen gezellig in de zetel, knuffelden en kusten wat. Daarna werd ik wakker.
Iemand enig idee wat dit precies betekent? Ik heb haar begin november bezocht en Tjechië en we hebben er wel enkele kerken bezocht en ook wat klokken gezien. Dus daar vind ik wel wat zaken terug. Er zijn ook mensen die ons vertellen dat we een leuk koppel zouden zijn.
Alvast bedankt!