Dit forum liep van 2008-2020, is nu gesloten en te bekijken als archief. Berichten plaats je in het nieuwe droomforum

onheilspellend drieluik (kan iemand mij helpen?)

14 jaar geleden

Hallo,
Ik had afgelopen weekend een droom in 3 delen, dit had ik nooit eerder.
Elk deel speelde zich af op een andere plek, het leek een beetje verleden, heden, toekomst. Al lijkt het toch meer verleden, verleden, toekomst. Het gaat over drie vrouwen die ik ken of gekend heb.

In het eerste deel loop ik rond op een galabal van mijn oud-studentenkring, alleen vind deze plaats in een dreef aan mijn middelbare school, een vreemde plaats. In die dreef staan veel hoge bomen en het is er donker en niet bepaald een feestsfeer. Er is veel volk en ook een vriendin (waarmee ik nu geen contact meer heb) loopt er rond. Ik merk dat zij mij negeert wat nogal hard is voor mij. Ik besluit dan ook om hetzelfde te doen, maar heb het er moeilijk mee (in het echte leven zijn onze wegen ook op een vreemde manier gescheiden, van de ene dag op de andere geen contact meer en ook negeren). In de droom stap ik telkens weg van de plaatsen waar zij zich bevind, heel soms is er oogcontact, maar het is heel onaangenaam. Ik zit wel steeds met een soort strijd waarbij ik toch met haar wil gaan praten, maar ik doe het niet. Ik loop er ook heel triest bij. Ondanks dat het een bal is, danst er niemand, iedereen wandelt maar wat rond en praat met elkaar. Ik en die vriendin wandelen rond tussen de mensen en houden soms halt bij iemand om even te praten, al kan ik mij geen gesprek herinneren, enkel mijn gedachten: Ga niet met haar praten, negeer haar. (In het echte leven waren er wel wederzijdse gevoelens, maar we hadden nooit een relatie).

Plots gaat de droom over naar een ander deel. Hierin blijk ik een relatie te hebben met een Tsjechische vriendin (in het echte leven hebben we enkel wat geflirt toen we elkaar leerden kennen, nu zijn we gewoon vrienden). Ik bevind mij achter mijn PC en staar naar een scherm waar facebook geopend is, ook hier is het gevoel koud en kil, beeld je een donkere kamer in met enkel een oplichtend computerscherm. Er staat bij mijn liefdesstatus 'in een relatie met... (en dan haar naam, die ik hier niet ga posten)' Ik zit de hele tijd met een gevoel waarbij ik denk dat deze relatie niet hetgeen is wat ik wil. Ze is wel leuk en ik heb haar graag, maar het is niet mijn grote liefde. Ik denk dan wel de hele tijd aan haar gevoelens, hoe rot het voor haar moet zijn en aan de leuke tijden die we hadden. We waren een maand samen toen dit zich afspeelde (wat vaak een moeilijk moment was voor mijn echte relaties). Op het einde van dit deel verander ik mijn liefdesstatus in alleenstaand.

Opnieuw ga ik plotsklaps naar een derde deel. Dit speelt zich af in een nieuwe woonplaats, ik bevind me in de leefruimte (salon/eetplaats) van het huis en het is er vrij somber. Het blijkt dat ik samenwoon met een meisje waarvoor ik op dit ogenblik in het echte leven heel veel gevoelens heb, meer dan anders. Ze is ook zwanger van ons kind en we zijn aan het verhuizen. Hier is mijn gevoel totaal anders, ik ben enorm gelukkig met deze situatie. Alleen blijkt nu dat zij dat niet is. Ze gedraagd zich vreemd en sinds ze zwanger is mag ik haar niet meer aanraken zoals voorheen. We geven enkel nog oppervlakkige kusjes, maar geen knuffels of andere intimiteit meer. Ze is nog niet zo lang zwanger en heeft een beginnend buikje. Ik wil enorm graag iets veranderen aan de situatie maar ben doodsbang om erover te praten met haar of om haar vast te nemen. Op het einde van dit deel ligt ze triest in foetushouding op ons bed, ze lijkt te wenen (maar dit kan ik niet met zekerheid zeggen). Ik krijg een enorm gevoel van machteloosheid. Dan word ik wakker.

Kan iemand mij helpen met deze droom? Ik ben er een beetje bang voor. Ik zie het laatste meisje echt graag en in september zullen we samen een maand door Canada trekken (waar ze momenteel stage loopt). Alleen vind ik dit zo onheilspellend...