Dit forum liep van 2008-2020, is nu gesloten en te bekijken als archief. Berichten plaats je in het nieuwe droomforum

Ervaring met dit soort dromen?

Taf
14 jaar geleden

Hoi,

Ik heb een half jaar geleden een kort, maar heftige 'relatie' gehad met een jongen. Contact verwaterde op een gegeven moment, alleen ik denk nog vrij vaak aan hem. Nou droom ik ook echt onwijs vaak over hem de laatste paar maanden. Ik weet wel dat je dus in je dromen iets verwerkt, maar als ik het zo zou moeten vertalen droom ik echt 5 van de 7 nachten over hem. En af en toe zelfs meerdere keren in 1 nacht. Ik geloof ook dat dromen je iets kunnen vertellen of laten zien, dus ik haal er ook veel uit. Zo heb ik ooit is over mijn overleden oma gedroomd en heb ik over hem gevraagd aan haar, en ze glimlachte alleen maar en voelde ik dat het wel goed kwam. Paar weken later had ik een droom waarin ik in uitmaakte dat hij er nog niet klaar voor was om met mij verder te gaan tot een echte relatie (hij zat nog met iets anders dus). Ik probeerde hem dus los te laten zo gezegd. Alleen de laatste tijd ga ik dus zo vaak over hem dromen dat hij bij mij is, of dat hij gewoon ergens opduikt. Waardoor ik dus weer heel veel aan hem ga denken. Grappige is ook dat we nu weer wat 'meer' contact hebben op Facebook bijvoorbeeld.

Mijn vraag is, heeft iemand hier ervaringen mee en hoe zijn jullie hiermee om gegaan? Is er wat gebeurd tussen jullie bijvoorbeeld na al die dromen? Of door die dromen? Ik bedoel, ik droom zoveel over die jongen en het zijn steeds losse dromen waarin er van alles gebeurd. Zoals vannacht was ik op mijn werk (bijbaantje) en hij werkte opeens een dagje mee, hij was duidelijk blij en verrast mij te zien en het voelde weer 'goed' tussen ons. Maar ik heb zo'n paar weken geleden ook gedroomd over dat hij vreemd ging (van mij dus, blijkbaar waren we in die droom samen) en ik zag het meisje heel duidelijk.

Voor mij is sowieso het gekke dat ik echt ZO vaak over hem droom. Heb ik nooit gehad bij een jongen.
Ik hoop op een reactie!

Groetjes Taf.

wim kerkhof
13 jaar geleden

Hallo Taf,

Ik zie dat je bericht dateert van bijna een jaar terug, maar wou er toch graag nog eens even op reageren. Ik heb van dromen geleerd dat het wel heel lang kan duren voor je iemand 'vergeten' bent. Vergeten tussen aanhalingstekens, want als je denkt dat je de ware hebt misgelopen vergeet je die persoon volgens mij nooit meer. Maar ik kwam mijn ex dus ook meerdere keren in een week tegen in mijn dromen en dan meestal op een heel gewone manier. Andere keren was ze met iemand anders... Het vreemde is dat ik met dat meisje ook twee keer iets gehad heb, en nadat het de tweede keer mislukte werden de dromen minder. Misschien had ik na de eerste keer onbewust het gevoel dat we nog niet uitgepraat waren, dat het nog een kans verdiende. En die kans is er dus gekomen.

Alles goed verder? Intussen niet terug samen met die gast?

Groetjes!
Wim