Hallo lieve mensen,
Ik heb in 2, 5 maanden tijd drie keer dezelfde soort droom gehad maar telkens net met andere nuances. De eerste keer droomde ik dat ik met een man was met wie ik net getrouwd was en ik had een baby in mijn armen. Ik voelde me gelukkig, ik hield van de man al kende ik deze niet (niet in dagelijkse leven) en wilde de baby verzorgen. Ik dacht toen heel sterk dit is mijn baby. Om ons heen stond familie naar ons te kijken.
Ik heb het daarna uitgezocht wat het kon betekenen; een baby staat voor nieuw begin, of een pure emotie in onszelf, of verlangen naar een liefdesrelatie. Ik begreep mijn droom toen beter; want ik was inderdaad in een tijd dat ik aan een nieuwe baan begon met een hele andere omgeving en baan. Het verhaal van de emoties begreep ik ook wel; want ik ben al lange tijd een liefdesbreuk aan het verwerken en heb deze persoon nog niet helemaal losgelaten.
Daarna heb ik de droom weer gehad, twee keer kort achter elkaar. De tweede keer lag ik in bed met de baby en naast mij zat 'mijn man' (en dit keer wist ik wel wie het was, iemand uit het dagelijkse leven, 'mijn ex'). Ik voelde me weer gelukkig maar de baby was zeer zeker niet van mij. Ik wist dat de baby niet van mij was maar toch verzorgde ik hem graag en voelde er liefde voor. Ik zag zijn gezicht wederom niet scherp. En naast het bed stonden weer allemaal mensen, vooral familieleden die toekeken. Ik voelde me geborgen en veilig.
De derde en laatste keer was ik weer met mijn familie en nam ik een baby van mijn zus aan. Ik wilde hem dragen en verzorgen (dat gevoel had ik sterk) en toen ik hem aanpakte voelde hij heel zwaar aan, maar het lukte me toch om hem op te tillen. Dit keer zag ik zijn gezicht heel scherp en hij keek me heel blij aan. ik voelde geluk van binnen toen hij me blij en lachend aan keek. Wederom was de baby niet van mij en wist ik dat heel sterk. De man uit mijn tweede droom was er weer maar keek vanuit de verte toe met zijn rug naar me toe; ik wist dat hij naar me keek en als ik terug keek keek hij snel weg. De baby die ik in mijn armen had voelde ineens heel licht aan en ik dacht in mijn droom nog wat makkelijk nu.
Ik vind het vreemd dat deze droom telkens terug keert. Na de eerste keer wist ik wel wat het kon betekenen maar vraag me af of dat nog steeds hetzelfde is. En waarom dan die baby die niet van mij is? en mijn familie?
Kan iemand mij hiermee helpen?
Veel liefs,
Bohemien