Dit forum liep van 2008-2020, is nu gesloten en te bekijken als archief. Berichten plaats je in het nieuwe droomforum

Weet iemand raad?

13 jaar geleden

Hallo allemaal :-). Dit is misschien een lange tekst, maar laat je daar aub niet door afschrikken...

Ik zit al een tijdje met een bepaald soort droom en ik hoop dat iemand mij kan helpen om hem te leren begrijpen.
Mijn vriend en ik zijn al twee jaar samen, en ik zie hem wel graag. Toen we een jaar en een half geleden wat problemen hadden, ben ik ongeloofelijk in de fout gegaan door hem te bedriegen. (ik had met een andere jongen gezoend, niets meer, maar dat is natuurlijk ook niet niets.) Maar het zit zo, die jongen waarmee ik mijn vriend bedrogen heb had mijn hoofd echt wel zot gemaakt -het ging minder met mijn vriend toen, en hij was de enige die me aandacht gaf-. ook ben ik fysiek erg door hem aangetrokken. Voor ons 'voorval' waren de jongen en ik zeer goede vrienden. Nadat we gekust hebben is dit echter niet zo gebleven, omdat we onze eigen relaties eerst wilden doen slagen. We zijn een beetje het contact van toen verloren. (Ik hoop dat jullie nog kunnen volgen? ;-) ) Ik ben hem nooit écht vergeten, maar ik had het wel ongeveer van mij kunnen afzetten.

Nu heeft die jongen mij enkele dagen geleden weer -dit was een jaar geleden- gesmst. Mijn hart sloeg weer meteen op hol, zeker toen hij zei dat hij nog steeds aangetrokken was door mij. Hij heeft nog steeds een vriendin, ik nog steeds een vriend, maar toch lijkt er iets te zijn tussen ons wat we niet kunnen negeren. Ik heb hem verteld dat het te ingewikkeld was om opnieuw echt met elkaar op te trekken, omdat ik weet dat ik hem 'voorrang' ga geven op mijn huidige vriend. Sindsdien hebben we niet meer gesmst omdat we -alweer- onze relaties niet in gevaar wouden brengen. Ik wil eerst zien hoe de relatie met mijn vriend kan evolueren, ook al 'doet' die jongen iets met me.

Sinds die jongen mij gesmst heeft, droom ik elke nacht over hem. Dan droom ik dat we samen zijn en gelukkig zijn. Ook overdag kan ik niet stoppen met aan hem te denken. Heeft dit iets te betekenen, of kan ik gewoon het verleden niet achter me plaatsen?
Ik zie hem elke dag - we zitten op dezelfde school. Misschien dat dat er iets mee te maken heeft, ik weet het niet. Mijn vriend zie ik natuurlijk ook graag, maar het is toch anders.

Als er iemand is die mij kan helpen, ik zeg op voorhand al dank je wel!

ano,
12 jaar geleden

Je nieuwsgierigheid kan zich alleen uiten in je droom, omdat je jezelf niet in contact wil brengen met deze jongen.
een beetje zoals sommige mensen door alcohol alle remmen los laten gaan, laat jij alle remmen los in je droom.
dan komt de fantasie in gang.
misschien wil je gewoon alleen maar over deze jongen fantaseren, dat is wat sommige mensen nodig hebben.
maar als je echt nieuwsgierig bent naar de jongen denk ik dat je juist is met hem af moet spreken.

ooit zag ik bij Loesje staan: Je hebt van die dromen die je wakker houden tot je ze uitvoert.