Ik ben nu bijna 7 jaar samen met m'n man en het loopt niet heel erg lekker. Ik mis gevoelens die er ooit wel waren. Desondanks wil ik niet opgeven wat we hebben en zijn we hard aan het werk.
Ondanks dat droom ik heel vaak over een ander! Aan het begin van m'n huidige relatie was het een knipperlicht relatie en was er een ander die mij dan opving wanneer ik weer eens was gedumpt. Hij was er voor me, ving me op en troostte me. Hij is dan ook de persoon over wie ik droom.
Vannacht droomde ik bijvoorbeeld dat mijn man onze relatie had verbroken omdat hij het gewoon niet meer zag zitten. En daar was ineens die ander. Hij ving me op en voor ik het door had waren we verliefd en spendeerde we heel veel tijd samen. Af en toe kwam dan mijn man weer in beeld en op die momenten liet ik extra zien hoe verliefd ik was maar het deed hem niks.
Maar ik droomde ook een keer dat we ergens woonde en daar beneden woonde dan die ander. ;s Nachts als mijn man sliep sloop ik naar die ander toe om gewoon samen te zijn, samen tijd door brengen. Geen seksuele activiteiten. Op een gegeven moment hoorde ik mijn man roepen en moest ik snel afscheid nemen van de ander. Ik gaf een kus en riep dat het wel goed zou komen.
En weer een andere keer droomde ik dat ik moest kiezen. Maar mijn man en ik hebben ook drie kinderen dus ik koos voor hem. Ik deed de ander en mezelf daar heel veel verdriet mee en toen zei de ander tegen mij: "Er komt een dag dat ik je kom halen, dan zijn we samen voor altijd." Ik was kapot van verdriet.
Die dromen zijn ontzettend verwarrend. In het echte leven hebben die ander en ik wel wat contact maar niet dagelijks. Ook is hij helemaal niet het persoon waarmee in het echte leven zo goed zou kunnen gaan. Wanneer ik dan zo'n droom gehad heb denk ik overdags alleen maar aan die ander en worden m'n emoties heen en weer geslingerd. Ik weet dat het niet goed gaat in m'n huidige relatie maar ik wil er wel voor vechten en dan zijn zulke dromen echt belachelijk verwarrend.
Wie weet wat ik kan doen..?