Dit forum liep van 2008-2020, is nu gesloten en te bekijken als archief. Berichten plaats je in het nieuwe droomforum

verliefd op iemand die ik niet mag

12 jaar geleden

Hallo allemaal.

Ik heb vannacht een hele vreemde droom gehad, ik ben na die droom echt heel erg in de war. Kan iemand mij alsjeblieft helpen ik ben echt radeloos. De droom:

ik droomde over een monster die dreigde de hele stad te verwoesten, maar toen kwam ineens w.....(ik schrijf niet de naam voor het geval iemand mij of hem kent) met een manier om het monster te doden. Ik was smoorverliefd op W maar durfde het hem niet te vertellen. Tijdens zijn plan om het monster te doden raakte hij zwaar gewond (maar het moster was wel dood) en ik was zo bang. Toen hij uiteindelijk weer gezond was was ik zo blij dat ik hem vertelde dat ik smoorverliefd op hem was en we kregen verkering.

Dit lijkt misschien niet vreemd maar in het echte leven zit ik met hem in de klas en de ene keer is hij wel aardig en de andere keer is hij best gemeen en noemt hij me een heks.

HELP ME ALSJEBLIEFT IK BEN ECHT RADELOOS!! Heeft dit iets te betekenen?
Groetjes een radeloze tienermeid

343
12 jaar geleden

Hai RV,

Geen zorgen! Dit houdt niet in dat je nu voor altijd en eeuwig gedoemd bent om met deze jongen samen te zijn in het echt. In een soort van nachtmerriesprookje ;-)
De droom laat je alleen maar zien dat jij ook je eigen 'monsters' kunt verslaan. Dit door iets meer het gedrag van je klasgenoot te kopieren. "Monsters" kunnen bijvoorbeeld dingen zijn die je eng vindt om in het echt te doen. Ook al kan deze jongen best gemeen doen in het echt, misschien zie je ook wel dat zijn gedrag hem soms ook verder helpt. Dat hij er dingen mee voor elkaar krijgt. Misschien komt hij altijd duidelijk voor zichzelf op en mag jij dat wat meer doen? Kunnen ook andere dingen zijn, die jij ook best wat meer wil overnemen in je eigen gedrag. Dat is waar je verliefd op bent in je droom, op bepaalde kwaliteiten die hij bezit en die wil jij ook. Hoeft dus niet te betekenen dat je in het echt verliefd op hem bent. Als dat wel zo is, is het natuurlijk ook niet erg :-)

Groetjes!