Hallo,
Ik zoek al jaren de betekenissen van mijn dromen op, maar met de volgende weet ik me echt geen raad. Het zit zo:
Een paar jaar geleden had ik een relatie met mijn eerste vriend. We waren stapelverliefd. Onze relatie was zeer passioneel en teder maar na twee jaar maakte hij het onverwachts uit. Ik hoorde een paar weken later dat hij al iemand anders had, waar hij nu nog steeds mee samen is. Ik verbrak toen alle contact met hem en leerde snel iemand anders kennen waarmee ik een relatie begon. Na drie jaar gingen we uit elkaar. Ik zat in de put en ging bij een soort psycholoog die werkt met familieopstellingen. Ik vertelde haar dat de nacht voordat het gedaan was met mijn tweede vriend, ik een droom had gehad: mijn eerste ex-vriend zei daarin dat ik mijn (toen) huidige vriend een jaar lang niet zou zien als ik door de deur stapte. Ik schrok vervolgens wakker. De dag erna maakte hij het dus uit en zou ik hem dus nooit meer zien, heel eng. De psychologe kon vanuit mijn droom via familieopstellingen afleiden dat mijn eerste ex-vriend nog veel aan me dacht, dat hij ieder meisje met mij vergelijkt en dat ik een grote plaats in zijn hart heb. Ik was even van mijn melk maar moest echt eerst de tweede breuk verwerken. Dat is nu al een tijd geleden en ik ben er volledig over maar het is nu echter zo dat ik nu steeds opnieuw van mijn eerste vriend droom. Hij zegt daarin dat hij me nog graag ziet en dat ik nog even op hem moet wachten, of dat we gewoon terug samen zijn. Ook droom ik dat ik hem bijvoorbeeld ergens zie, en de volgende dag gebeurt dat ook daadwerkelijk! Zo droomde ik bijvoorbeeld dat ik hem in de winkel zag en dat gebeurde. We zijn toen beginnen praten maar het werd een raar gesprek. Hij vertelde wat hij nog allemaal van me wist, soms dingen die ik echt al volledig vergeten was… Ik besef nu dat ik hem nog altijd heel graag zie… Ik zou geen nee zeggen moest hij ook echt opnieuw toenadering zoeken maar dat heeft hij nog niet rechtstreeks gedaan. Via een vriendin hoorde ik wel dat hij zich afvroeg waarom het gedaan was met mijn tweede vriend, dat hij tegen zijn vrienden vertelde dat hij met me gepraat had in de winkel,… De psycholoog had dus wel wat gelijk dat hij nog veel aan me denkt.
Maar wat betekent dit allemaal? Moet ik belang hechten aan mijn dromen over hem, dat hij echt zal terugkomen juist omdat hij nog steeds aan me denkt, of is het eerder mijn persoonlijke verlangen dat zich afspeelt?
Ik las ook dat ik zoiets droom omdat ik emotioneel met hem verbonden ben, kan dat? Ik heb wel het gevoel dat ik nog altijd een soort van connectie met hem heb, weet niet hoe ik het moet uitleggen.
Van mijn laatste vriend droom ik trouwens totaal niet dat we opnieuw samen zijn ofzo.
Alvast bedankt voor de hulp!
Groetjes