Dit forum liep van 2008-2020, is nu gesloten en te bekijken als archief. Berichten plaats je in het nieuwe droomforum

dromen over ex

Kayleigh2013
11 jaar geleden

Hallo,

ik ben deze ochtend opgestaan met een droom van mijn ex..

We zijn eigenlijk op een lelijke manier uit elkaar gegaan, nu al zo'n jaar geleden.. We kennen elkaar al jaren, praktisch opgegroeid met elkaar, maar het laatste jaar geen enkel contact meer gehad.. Zijn vrienden hebben de emmer doen overlopen, hebben goed wat stokken in de wielen gestoken van onze relatie waardoor ik bij hem ben weggegaan.. Mijn ex gaat nog steeds uit met deze mensen wat me eigenlijk nog altijd pijn doet..

Deze nacht begon ik ineens over hem te dromen.. We kwamen elkaar terug tegen na lange tijd en raakten aan de praat, we lachten wat en hadden weer wat oppervlakkig maar toch terug beginnend contact.. Er stonden nog twee mensen naast hem, maar kon er geen duidelijk gezicht opplakken, alsof hun gezicht een soort waas was.. Ineens greep hij in zijn jaszak achter een pakje sigaretten en stak een sigaret op.. Dit verbaasde me, want hij is geen roker.. Mijn ex deed dit in real life soms om te lachen omdat hij wist dat hij me zo kwaad kon krijgen als hij met een sigaret in zijn handen stond, zelfs al was deze niet eens aangestoken (omdat hij niet rookt).. In mijn droom rookte hij ineens wel.. Ik zei in mijn droom, vrij gefrustreerd, kwaad en bezorgd: Sinds wanneer rook jij?? En ik sloeg de sigaret uit zijn handen, zo ook het pakje, zodat beide op de grond vielen en ik ging erop staan.. Hij werd kwaad en zei: Sinds wanneer heb ik je gevraagd je met mijn leven te bemoeien?? Ik heb hem in zijn gezicht geslagen, wat ons beide deed schrikken en ben met tranen in mijn ogen weggelopen.. Voor de eerste keer in mijn leven ging ik ook echt vooruit in mijn droom wanneer ik liep, want elke keer als ik droom dat ik loop ga ik niet vooruit, maar deze keer wel, en snel ook.. Ik kwam aan aan een bankje, voelde mijn benen beven, nog steeds niet goed beseffen wat ik had gedaan, barstte in tranen uit, zag mijn ex ineens naar me toe rennen in volle vlucht.. Ik draaide me weg van hem, bang van hem en zijn reactie, zakte door mijn benen, hield steun op het bankje en ging zitten.. Ik hoorde hem naast me staan, ik had mijn handen voor m'n gezicht want wou niet dat hij mijn tranen zag maar beefde nog altijd enorm.. Ineens voelde ik zijn hand op mijn schouder die ineens mijn pols vastgreep, me met een kracht van het bankje trok, recht zijn armen in.. Hij omarmde me innig, ik wist niet goed wat er gebeurde, ik bleef maar beven en snikken en huilen, stond daar half verstijfd van: Wat in godsnaam gebeurd er hier? Ik voelde zijn adem in mijn nek en ineens zei hij heel rustig in mijn oor: Het spijt me zo enorm.. Zijn omhelzing werd steeds sterker, alsof hij me nooit meer wou laten gaan..

En ineens werd ik wakker.. Half verbaasd van wat ik had gedroomd, en vooral van de sorry die ik van hem kreeg in mijn droom..

Hij had iets gedaan waarmee hij mij enorm had gekwetst waardoor ik het had uitgemaakt.. Dit ivm die vrienden waar hij nog steeds mee omgaat, het had met hen te maken.. Had hem 100X gezegd in onze relatie dat ik iets bepaald niet wou dat hij zou doen, en eenmaal in een ruzie had ik gezegd: Weet je wat, doe het dan.. Hij wist dat ik het niet meende, en hij wist dat hij me enorm ging kwetsen als hij het deed en toch deed hij het.. Ik heb het toen uitgemaakt.. Hij wou me niet meer zien/spreken, ook al wist hij dat hij me enorm gekwetst had, een sorry heb ik ook nooit van hem gehad..

Nu zijn we bijna een jaar verder, amper contact, hij gaat nog steeds met zijn vrienden uit, ik ga met andere mensen uit.. Het is al maanden geleden dat ik hem heb gezien.. Onlangs wel effe terug contact gehad ivm foto's die hij nog had van mij, maar na drie mails viel het contact weer stil.. Heb onlangs van een gezamenlijke vriendin gehoord dat hij achter me vroeg, hoe het met me was nzo, en ook ons recente e-mailcontact verliep vrij goed (ook al waren het maar zo'n 3 mails) waar ik toch vrij blij mee was.. Binnen twee weken zie ik hem waarschijnlijk op een gezamenlijke verjaardag van een vriendin, dit brengt toch enige vorm van stress/spanning mee..

Maar weet iemand wat mijn droom zou betekenen??

Groetjes!!