Dit forum liep van 2008-2020, is nu gesloten en te bekijken als archief. Berichten plaats je in het nieuwe droomforum

dromen over ex

Fidel
11 jaar geleden

hallo,

Ik heb een korte maar emotionele relatie gehad met mijn ex die nu pas voorbij is, ik ben hier nog totaal niet overheen.
Vannacht heb ik voor de eerste keer over hem gedroomd, ik zelf was namelijk gestorven en hij was er kapot van dat ik er niet meer was en dat we met ruzie uit elkaar zijn gegaan.
wat betekent dit?

groetjes

Psykid96
11 jaar geleden

Hoi Fidel,

Ik denk dat ik je droom begrijp.
Ik denk dat het dit betekent:

Je zegt zelf dat je een korte, maar emotionele relatie met iemand hebt gehad en dat het nu voorbij is.
Erbij vermeld je dat je er nog niet overheen bent.

In je droom was je gestorven en hij wou dat je nog zou leven en hij vond het niet leuk dat jullie door een ruzie uit elkaar gingen.

Dit is mijn conclusie:

Omdat je er nog niet overheen bent, zit de situatie nog in je hersenen opgeslagen, bewust of onbewust.
Als je iets meemaakt, zowel leuk als niet leuk, wordt het in je hersenen opgeslagen en als je droomt, projecteren je hersenen een beeld om de desbetreffende situatie af te sluiten.
Omdat je er nog geen "plek" hebt kunnen geven, word je er in je dromen mee geconfronteerd.

Hier komt mijn conclusie over de specifieke dingen in je droom:

Je bent gestorven: Dit staat waarschijnlijk symbool voor jullie relatie.
Hij wilt dat jij nog leeft: Dit betekent waarschijnlijk, mits de zin hierboven klopt, dat hij nog verliefd op je is en dat hij nog steeds een relatie met je wilt hebben.
Jullie zijn met een ruzie uit elkaar gegaan: Dit is waarschijnlijk ook zo gebeurd.

Dit is mijn definitieve conclusie:

Je bent nog steeds ermee bezig, bewust en/of onbewust.
Hij wilt waarschijnlijk nog steeds een relatie met je.
Jullie zijn met een ruzie uit elkaar gegaan.

Sorry voor de lange tekst, maar hierdoor heb ik het ook een beetje duidelijk uitgelegd. Hoop ik.
Als je iets niet begrijpt, vraag het maar.
Dan probeer ik het uit te leggen.
En vertel ook of het klopt.

Groetjes,
Psykid96

P.s. Zou je mijn vraag op dit forum kunnen beantwoorden?
De titel is: Facebook chat met een meisje.
Bedankt.

Voor als je gelovig bent: God bless you (God zegent u)