Dit forum liep van 2008-2020, is nu gesloten en te bekijken als archief. Berichten plaats je in het nieuwe droomforum

Droomlief

LolYves
11 jaar geleden

Hey iedereen,

ik had vannacht zo'n vreemde droom.

Het ging over een meisje, waar ik ontzettend verliefd op was, maar ik heb haar noch nooit gezien, buiten in mijn dromen. Ik ken niemand die er op lijkt, waarop ze gebaseerd zou kunnen zijn. Grotendeels volgt de droom het klassieke verhaal van een relatie die bemoeilijkt wordt door de ouders van het meisje. Alleen zijn er bepaalde vreemde zaken extra:

-het meisje is ongeneeslijk ziek
-ze moet van haar ouders met iemand anders een relatie beginnen, met wie ik in een gevecht verzeild raak, waarbij hij per ongeluk verlamd wordt, het meisje en ik lopen weg.
-we leven ergens gelukkig, omring door vriendelijke mensen, elke dag feesten, ... Ook kwam er veel seks in voor.
-maar ze is nog steeds ziek, dus de duivel verschijnt aan haar om een pact te tekenen, dat haar zou genezen, mijn problemen zou oplossen (hoewel ik me niet kan herinneren dat ik die heb), en de problemen met haar ouders.
-Dit alles resulteert in een moment dat ze plots verdwijnt, wanneer ik tot het idee kom dat ze gestorven is aan haar ziekte, maar dan zit ze thuis met de ouders te discussiƫren. Ze komen dan tot overeenkomst dat ze naar een nieuw soort behandeling kan gaan voor haar ziekte, als ze met de andere jongen een relatie begint.
-Ik ga weg, kom mijn ouders tegen, leg hen het hele verhaal uit, blablabla.

Het vreemde aan de droom was echter dat ik er af en toe controle over had, of doorhad dat ik droomde. Zoals op het einde, dacht ik plots: waarom treur ik over dit meisje, ik heb toch een lief? Dit is een droom.
Of ergens in het midden, toen ik op de muren klom, dacht ik dat ook. Of toen ik een liedje van Tom Jones zong, waarvan de tekst niet klopte. Elke keer kleine details die niet konden.

Normaal als ik dat in een droom heb, dit besef, kan ik de controle overnemen, en doe ik de rest van de droom mijn eigen zin. Nu echter, enkele seconden na dit besef, werd ik elke keer uit mijn 'droomlichaam' gegooid, en kon ik slechts toekijken, alsof het een film was. Pas als het besef weer vervaagde, kon ik de droom weer uit mijn eigen standpunt (in mijn eigen lichaam) waarnemen. Dan was de droom weer even normaal, tot er vreemde dingen gebeurden, tot extreem gekke zaken, zoals het beklimmen van muren (dan was ik plots een assassin uit het spel assassin's creed). Maar het had altijd wel een verband met het verhaal..

Zou iemand me kunnen zeggen wat het verhaal zou kunnen betekenen, of belangrijker: hoe het komt dat ik geen controle had over mijn lichaam, en als het ware gedwongen werd om dit hele verhaal aan te zien, zonder dat ik iets kon doen om de loop van het verhaal te veranderen?