Dit forum liep van 2008-2020, is nu gesloten en te bekijken als archief. Berichten plaats je in het nieuwe droomforum

Liefde: De werkelijk lijkende droom (wie weet meer?)

11 jaar geleden

Beste lezers,

Ik ben vanaf vandaag nieuw op dit forum omdat ik vannacht een droom heb gehad die mij nu nog steeds heel erg bezig houdt en daarom ben gaan "googlen".

Het begon allemaal zo:

In mijn droom ben ik op vakantie op Fuerteventura (Canarische eilanden) op een mooi park met alles erop en eraan. Toch besluit ik om hier geen gebruik van te maken en een broodje te gaan halen bij de bakker, ik herinner mij dat het een Nederlandse bakker was maar van Spaanse eigenaren. Ik loop naar binnen en wil in het Engels een broodje bestellen, tot ik een vrouw (rond mijn eigen leeftijd, ik gok rond de 25) die daar werkt Nederlands hoor praten. Voordat ik kon bestellen vroeg ze aan mij hoe het vorig jaar afgelopen was. Vol verbazing keek ik haar aan waarop zij ongeveer zei "je was hier vorig jaar ook toen je de bus gemist had en hierheen kwam rennen om te bellen" (kan me niet meer precies herinneren omdat ik zo verbaasd was). Tijdens het praten gleed haar t-shirt een beetje langs haar schouder en was een een stukje borst met tepel zichtbaar, dit gebeurd normaal nooit dacht ik nog op dat moment. We zijn daarna naar buiten gegaan en hebben heel lang gepraat, al weet ik niet meer waarover. Van haar leidinggevende moest zij weer verder met werk en hebben we afgesproken later elkaar weer te ontmoeten. Het was voor mij liefde op het eerste gezicht!

De periode daarna ben ik lang naar haar opzoek geweest: in een bar (waar ik een groot glas bier bestelde en moest betalen met soort van bingo kaarten, die mij bij inlevering 50 nieuwe kaarten opleverde en weer kon inleveren voor een Primera bon van 50€. Heel raar was dit haha) en in een boekenwinkel waar ik op dat moment ineens ben met mijn vriendin (zij komt nu pas voor in mijn droom). Op het moment dat ik de boekenwinkel uitloop met mijn vriendin kom ik dus die mooie vrouw van de bakker tegen met haar zus (blijkt een tweeling te zijn). Ze reageert heel boos omdat ik haar niet verteld had dat ik een relatie had en liep boos weg. Ik loop op haar zus af en vertel (zonder dat mijn vriendin het hoort) al mijn gevoelens voor haar zus. De gevoelens die ik voelde in mijn droom zoals liefde en het gevoel dat we voor elkaar gemaakt waren (dit gevoel blijft erg hangen nadat ik wakker geworden was). Op dat moment besloot "de zus" mijn vriendin uit te nodigen voor iets, ik heb geen idee meer wat het was. Dit was een plannetje zodat ik bij de vrouw kon zijn voor wie ik zoveel voelde op dat moment. Op het moment dat we samen waren, was de droom over.

Nu zit ik met meerdere vragen:
Wat betekend deze droom?
Wie zou die vrouw geweest kunnen zijn (ervan uitgaande dat je elk gezicht in je droom en werkelijkheid een keer bent tegen gekomen). En waarom heb ik ineens die gevoelens voor haar terwijl ik gewoon een goede relatie heb?
Zou het kunnen zijn dat er een vrouw in Nederland (of elders op de wereld) dezelfde droom heeft gehad, maar vanuit haar oogpunt?

Zijn er mensen met dezelfde soort ervaringen of iemand die misschien antwoorden heeft of enig idee heeft wat zo'n droom betekend?

Groeten,

Michael

1 keer bewerkt. De laatste keer was 11 jaar geleden door MichaelD.