Dit forum liep van 2008-2020, is nu gesloten en te bekijken als archief. Berichten plaats je in het nieuwe droomforum

Dromen over persoon van jaren geleden

Ellis
11 jaar geleden

Hallo,

Ik heb al 3 jaar een vriend. Maar sinds 1,5 jaar droom ik steeds over een andere jongen. Ik had hem sinds de middelbare school niet meer gezien (nu 4 jaar geleden) tot ongeveer een jaar geleden. In die periode voordat ik hem zag begon ik ineens erg veel over hem te dromen. Daarna nam het af, en droomde ik over hem als ik hem weer vergeten was. Alsof mijn onderbewuste me duidelijk wil maken dat ik hem niet mag vergeten ofzo. Nu heb ik hem al bijna een jaar niet gezien en begint het dromen steeds regelmatiger voor te komen. De dromen zijn ook niet zo onschuldig meer als eerst, in elke droom zoenen we of hebben we sex. Dit is nog al naar als je vriend naast je ligt, het voelt bijna alsof je bent vreemd gegaan.

Die andere jongen en ik hebben nooit een relatie gehad, en nooit gezoend. We flirtten alleen met elkaar.
Wat zou dit kunnen betekenen?

wimp
11 jaar geleden

Ik denk dat je zelf het antwoord al gegeven hebt - de droom komt uit jezelf, het zijn enkel jouw gevoelens.

Schaam je er niet voor maar geniet van je dromen. Met heimelijk verlangen doe je niets verkeerd, je weet waar je grens ligt.

11 jaar geleden

Misschien idealiseer je iemand anders omdat je de realiteit minder aantrekkelijk vindt?

Misschien is het een idee om meer spanningsvelden te creƫren door bijvoorbeeld een paar nachten van elkaar verwijderd te zijn of dat je zijn jachtinstinct probeert te prikkelen, hihi.

Sweet Dreams!