Dit forum liep van 2008-2020, is nu gesloten en te bekijken als archief. Berichten plaats je in het nieuwe droomforum

ex vriend met nieuwe vriendin (een kijkje in hun leven)

10 jaar geleden

Hallo allemaal,

Ik heb zelf een relatie na 5 jaar verbroken. Terecht, want ik werd niet goed behandeld (al voel ik dit nog niet helemaal).
Ik heb er na 8 maanden nog steeds verdriet van en ik droom veel over hem. De droom van vannacht was heel helder en nogal apart:

Op facebook las ik dat mijn ex een nieuwe vriendin had. Ik vertelde dit aan zijn moeder en zus en die zeiden: 'O, een leuk meisje. Gaat graag op stap. Daar kan opa wel wat mee (ik had zijn opa graag en andersom). Hij (ex) is echt verliefd'. Ik antwoordde hier op: 'Ik ben ook een leuk meisje.' Ik kreeg hier geen respons op.
De reacties op de relatiestatus van mijn ex bleef ik lezen. Een iemand schreef: zo zie je maar weer, vanuit een kut-verband kan een ander mooi verband ontstaan. Dit raakte mij, want ik zag mezelf als 'het kut-verband'. 'Ware liefde', schreef weer een ander.
Verder kreeg ik hele heldere beelden te zien van mijn ex op de foto met zijn nieuwe vriendin (een meisje die ik niet 1,2,3 bij hem zou plaatsen). Ik voelde gewoon letterlijk het geluk. Zo verliefd zagen ze samen uit. Ik zag hem zelfs met zijn nieuwe schoonouders op de doop van een pasgeboren mensje. Net alsof ik in zijn nieuwe leven keek, waar ik duidelijk geen plek meer in had.

Ik werd wakker met een rustig en voldaan gevoel, maar nadat ik de droom ging beredeneren was dit uiteraard weg. Ik wil mijn ex niet zo zien. Het liefst wil ik dit hij dit voor mij voelt en het erg vindt dat hij een meisje als mij kwijt is. Dit is een egostuk, maar helaas waar.

Wat betekenen deze heldere beelden uit het 'nieuwe leven' van mijn ex en het voldane gevoel dat ik erbij kreeg.
Wat betekent het voor mij?

2 keer bewerkt. De laatste keer was 10 jaar geleden door dreamadream.