Dit forum liep van 2008-2020, is nu gesloten en te bekijken als archief. Berichten plaats je in het nieuwe droomforum

Ik droom vaak dat ik weer bij hem terug kom

Stacey
10 jaar geleden

Hallo,

ik heb een droom en vraag me af wat dit te betekenen heeft.

Ik en mijn ex zijn 2 ,5 jaar geleden uitelkaar gegaan. We hebben een relatie van 7 jaar gehad en hebben samen een dochter van 3 jaar . Toen we uitgeklaard gingen was ze nog maar 1 jaar .
We gingen uitelkaar, omdat we veel ruzie hadden en dat trok ik even niet meer. Ik besloot even wat tijd voor mezelf te nemen en ging even terug naar mijn moeder. ik had een zware stress volle tijd achter de rug.
Ik had me school, me stage , me huishouden en me dochter en de ruzies thuis. Ik trok het even niet meer.
Ik heb even tijd voor mezelf genomen, me ex had daar veel verdriet van. Hij wou dat ik meteen terug zou komen. Hij heeft mezelfs gesmeekt, maar ik had echt even me rust nodig en had tijd nodig om na te denken. Nadenken dat heb ik gedaan en ik kwam tot de beslissing dat ik toch wel heel veel van hem hield en er nog niet alles aan had gedaan om het wel te laten werken. We hebben wel een dochter samen en het gevoel van houden van is er nog steeds. Ik vond eigenlijk dat we wat meer leuke dingen samen moesten doen en met onze dochter.
Maar ik was te laat . Hij had al een andere meid leren kennen. dat deed heel veel pijn en besefte me dat je iets pas echt mist als je het kwijt bent. Om de pijn een beetje te verzachten besloot ik in het Cafe in de buurt wat te gaan drinken. Ineens kwam hij ook binnen en kwam naar me toe om te vragen of ik terug wou komen. Ik was eigenlijk een beetje boos dat hij zo snel al een ander had. ( maar ik moet eerlijk toegeven dat ik in die tijd in een dronkenbui ook met een ander gezoend had ) ik was in de war , maar had er ook meteen spijt van ) helaas heeft mijn ex dit wel te horen gehad en had hier ook veel verdriet van. Ineens werd me ex heel dronken ik het Cafe ( hij kan heel slecht tegen drank ) zij kwam ook binnen en ze begonnen vol op te zoenen. Ik stond er niet ver van af .
Ik zag het zo gebeuren. Het was hartverscheurend. De tranen sprongen in me ogen en het leek wel of me hart in duizend stukken brak. Daar stond de jongen waar ik vanaf me 15e al mee ging en zoveel van hield te zoenen met een andere vrouw. Zij keek naar mij of ik het zag en begon te lachen in me gezicht. daarna begon ze ordinair tegen hem aan te dansen en op dat moment werd ik zo misselijk en ben ik huilend naar huis gelopen. Ik dacht dat ik dood ging van verdriet. Van een vriend heb ik gehoord dat me ex ging spugen in de wc en wat nuchterder werd en zei shit dit gaat ze me nooit meer vergeven. En hij had tegen haar gezegd dit gaat nooit zo worden als wat ik met haar had en is toen naar huis gegaan. Hij had spijt maar ik was zo verdrietig en boos dat hij me daar zo voorschut had gezet. Ik vond dat ik hem dit onmogelijk kon vergeven. Me ex is toen een relatie met haar gegaan . Natuurlijk zie ik hem nog elke week omdat hij ze dochter op komt halen. Ik ken hem als geen ander en zie ook in zijn ogen dat hij dit eigenlijk ook niet zo wilt. Ik zie het aan de blik in ze ogen en zijn houding als ie voor de deur staat. Het probleem is dat zij zwanger is geraakt en tegen hem heeft gezegd dat het een ongelukje was. Ik denk dat hij het idee had dat ik hem dit nooit kon vergeven en dat hij zich verplicht voelde bij haar te blijven. Het was voor mij een moeilijke periode. Ik bleef alleen achter met me dochter bij me moeder in huis. Hij komt er wel om het weekend ophalen en elke donderdag .. Het contact is goed nu omdat we toch onze dochter hebben en willen allebei het beste voor haar .. Soms moeten we samen na een gesprek voor de peuterschool of consultatiebureau en dan praten we samen wel is over vroeger of over onze dochter . Het gesprek loopt altijd fijn en het geeft mij een prettig gevoel. Ik ben er echt kapot van geweest maar heb het nu ook wel Een plekje gegeven en ben weer verder gegaan met me eigen leven. Ik heb nog geen andere relatie.. Ik geniet van me dochter en doe leuke dingen met mijn vrienden.

ik zou hem nooit meer terug willen omdat hij al een kindje met haar het. Het zou niet meer kunnen kloppen. Hoe kan zoiets nog zo goed komen? Ik voel me ook behoorlijk aan de kant gezet na alles wat we samen hadden.

Toch in die 2 jaar tijd en nog steeds droom ik heel vaak dat ik en mijn ex weer bij elkaar terug komen.
Ik droom dan dat hij verteld zoveel spijt te hebben ervan en echt niet met haar verder wou maar zich verplicht voelde omdat zij zwanger was van hem. In me droom vergeef ik het hem en komen we weer bij elkaar . Ik lig dan in zijn armen en dat voelt in me droom zo fijn en vertrouwd. In me droom voelt het zo echt dat het allemaal echt gebeurd , maar als ik wakker wordt is de teleurstelling zo groot. Ik voel me dan heel emotioneel. Terwijl ik in de werkelijkheid toch wel ben doorgegaan met me eigen leven. Toch komt die droom steeds terug en in me droom voelt het dan weer zo fijn.

Ik vraag me af wat jullie vinden van deze droom en wat kan dit toch te betekenen hebben?

Liefs,