Dit forum liep van 2008-2020, is nu gesloten en te bekijken als archief. Berichten plaats je in het nieuwe droomforum

Mijn vriendje was een haai

Bana
8 jaar geleden

Vannacht droomde ik dat mijn vriendje er uit zag als een haai. Het was geen realisctische haai, maar heel duidelijk een soort stripfiguur haai. Het was heel erg vreemd. Ook kon het me niks schelen en leek het alsof het nooit anders was geweest. We hadden ook seks maar plots stopte we daarmee omdat iemand ons kon zien.

8 jaar geleden
Beheerder

Een haai is een roofdier.
Je wilt kennelijk graag verorberd worden?
Of wil je achterna gezeten worden?
Iemand kan gehaaid zijn.
Maar de haai is net als de boze wolf een sluwe schelm.
De haai leeft in het onbewuste. (verslindend aspect)

Bana
8 jaar geleden

Aha! Zo had ik het nog niet bekeken!!
Maar hoe moet ik dat opvatten dat een haai een sluw figuur is net als de boze wolf? Bedankt voor de uitleg!

8 jaar geleden
Beheerder

Haaien en boze wolven zijn profiteurs.
De haai is natuurlijk ook een uitbeelding van het monster in de diepten (Leviathan).
Het onbewuste verslindt alles wat je niet benut en vormt altijd een gevaar.
Zo is ook het verzinken in genot een vorm van onbewustheid.

Het goede zal altijd een tegenpool oproepen.
Dus tegenover de Roodkapjes in de wereld leven de boze wolven.
Waarbij de boze wolf en hier de haai natuurlijk de gevaren waaraan de ziel bloot staat in de wereld symboliseren.

8 jaar geleden

Er is een fetisj waarbij mensen een masker dragen van een dier of een volledig pak (pluche) pak aantrekken. Daardoor wordt de drive nog hoger. Hiermee komt extra het oergevoel (obsessie) naar boven. Een haai is gulzig en besluipt zijn prooi.

Bana
8 jaar geleden

Aha! Daar komt denk ik de aap uit de mouw. Mijn vader vroeg zich af of mijn vriend niet teveel van mij profiteerd. Ik vind de mening van mijn ouders altijd erg belangrijk. Ik zal hier mee in mijn hoofd bezig zijn geweest.
Hartelijk dank voor jullie uitleg!

8 jaar geleden
Beheerder

Een gehaaid iemand zal altijd meer binnen willen halen dan hij uitgeeft.
Een vorm dus van profiteursgedrag, opportunisme of een mercantiele* levenswijze.
(*verkopersmentaliteit)
Komt vaak voor bij narcistische persoonlijkheden.

Gezien het fetisjisme zou je een wolf in schaapskleding kunnen voorstellen.
Of wat is zijn favoriete totemdier of feestkleding? Feestartikelen zijn fetisjistisch.
Aangezien de meeste mensen blind zijn voor hun symbolen zou je dat rustig kunnen vragen.
Opent echt deuren.

2 keer bewerkt. De laatste keer was 8 jaar geleden door Sheherazade.