Dit forum liep van 2008-2020, is nu gesloten en te bekijken als archief. Berichten plaats je in het nieuwe droomforum

Verliefd

Melanie
16 jaar geleden

Hoi,
Ik heb een vraagje.
Ik ben stapelgek op iemand en ik heb 3x over hem gedroomd:
Droom nr1:
Ik was in een auto met hem (+ nog een vrouw en een man) en we reden over een weg. Ineens was de auto kapot en ik en de vrouw moesten de mannen op onze ruggen dragen (vreemd, I know). Ineens waren ik en W(de man waar ik stapelgek op ben) in een bios en waren we een romantische film aan het kijken. Ik pakte zijn hand, maar hij trok zijn hand weg... Ik was een beetje boos geworden dus ik zei tegen een vriendin van me (die naats me zat) van dat ik een andere jongen echt knap vond enzo (W baalde er enorm van). Ineens zag ik een paar oude vrienden van me dus ik vroeg aan W of ik hem in de vooringang zou tegenkomen en hij zei ja.
Toen ik bij de vooringang kwam zag ik hem niet. Dus ik zocht hem en ik zag een MacDonalds dus ik ging daar naar binnen en daar kwam ik mijn moeder, broertje en zusje tegen. Mijn moeder was heel kortaf.. En ik kwam erachter dat W daar heeft gegeten en gelijk is weggegaan.. Ik zocht hem overal in de MacDonalds maar kon hem nergens vinden..
Droom nr2:
Ik was op mijn school en mijn laatste les was net voorbij.
Dus ik loop richting mijn kluisje en ineens was W daar en hij nam me naar een computerlokaal mee. Toen bracht hij me achterin de lokaal mee en daar was een tafel. Ik zat op die tafel en hij stond voor me en we waren aan het zoenen. Ineens kwamen er docenten aan en hij pakte mijn arm en trok me meer naar achteren en toen liepen we een trap af. De docenten volgden ons dus wij ging alsmaar naar beneden. Ineens stopte we en we deden 'het'. Volgens mij kwamen de docenten weeer dus we gingen daarna weer een stukje naar beneden en deden we 'het' weer en toen werd ik wakker.
Droom nr3:
W zat in de gevangenis en hij was ontsnapt.. En hij kwam toen gelijk naar mij en ik was zooo blij om hem te zien.. Dus nam hij me mee in een auto en gingen we weg. Ineens waren er een paar politie agenten die W hadden herkend dus hij moest terug. Ik was toen helemaal emotioneel geworden. Toen werd hij geboeid, maar hij vroeg of hij nog even afscheid van me mocht nemen en dat mocht. Hij kwam naar me toe en ik kuste hem en hij zei dat tie van me hield.. Toen moest hij weg maar ik rende achter hem aan en ineens was er een tralies tussen ons en hij huilde en ik veegde zijn tranen weg.. Deze droom was zo emotioneel.. Maar ik vond het zo mooi..
Maare mijn vraag is dus, wat betekenen deze dromen?
Ik hoop echt dat iemand deze vraag kan beantwoorden..

Alvast bedankt,
Melanie

16 jaar geleden

Hoi Melanie.

Je drie dromen.

De drie is al eeuwenlang een heilig getal en staat meestal symbool voor de heilige drie-eenheid, de geest en onze creativiteit. In de droom symboliseert het onze creativiteit, onze ideeën, onze geestelijke rijkdom en onze wil.

Vrienden die we in de droom zien zijn meestal de schaduwen van onze eigen ziel. Vaak hebben vrienden een negatieve betekenis in de droom en ze ontpoppen zich in de droom heel vaak tot onze vijanden.

Geslachtsgemeenschap heeft niet altijd met seks te maken. Vaak betekent het geestelijke bevruchting, voldoening en een geestelijke wedergeboorte.

In de gevangenis worden meestal onze gevoelens gevangen gehouden. Daardoor zijn we niet langer de baas over onze eigen beslissingen.

Tralies wijzen altijd op het gescheiden zijn van iets. Dat kan het gescheiden zijn van iemand maar het kan ook het afscheiden van een oude woning zijn. Soms staan tralies symbool voor de reis waarvan geen terugkeer mogelijk is. Tralies kunnen ons echter ook beschermen tegen gevaar, of er voor zorgen dat wij anderen niet aan gevaar blootstellen.

De agent kan ons echter ook de weg wijzen of bijstaan met raad en hulp. We moeten dus de droom in zijn geheel bekijken willen we dit zomaar kunnen uitleggen.

Zomaar een paar symbolen uit je droom, ik denk dat die droom over je zelf gaat, over je eigen problemen, kijk maar of je er wat mee kan.

Groeten H@ns.