Een paar maanden geleden verbrak mijn vriend "E" plotseling onze relatie, ik probeer het te accepteren maar heb er moeite mee. Ik droom veel over hem. Vorige week hadden we een redelijk goed gesprek, en daarna kwam deze droom:
Samen met mijn familie zat ik naar een soort Youtube filmpje te kijken (dat "E" had opgestuurd?). De film-scene speelde zich af op een schip. Er lag een dode walvis op het schip, en daar stond mijn "vriend" met en soort schop in zijn hand. Hij was de walvis aan het skinnen, de dikke blubber ervan af te steken in dikke plakken. "E" zat helemaal onder het bloed van de onfortuinelijke walvis. En ik riep enthousiast uit: "Kijk daar heb je "O" (ik noemde per abuis de naam van mijn ex-relatie voor "E") toen verbeterde ik mij en zei: Eh "E"... Met grote bewondering en vol liefde keek ik toe hoe "E" zijn zware en afschuwelijke werk verrichtte.
In het echt zou ik het afschuwelijk vinden als hij dit werk zou doen (en hijzelf ook) en ben ik 100% tegen walvisvaart...
Deze droom zit volgens mij zo boordevol symboliek dat ik benieuwd ben naar de betekenis ervan. Enig idee??
Starshine*