Dit forum liep van 2008-2020, is nu gesloten en te bekijken als archief. Berichten plaats je in het nieuwe droomforum

mijn ex

nathalie
16 jaar geleden

hoi,

ik heb sinds vier maanden een relatie, maar nu droom ik bijna iedere nacht over mijn ex.
we zijn uit elkaar gegaan omdat hij heel veel problemen had met zichzelf waar ik onder leidde.(alcohol etc.)
we hadden het altijd heel fijn samen, maar het laatste half jaar ging het helemaal mis. hij werd opgenomen in een sanatorium.
nu droom ik telkens dat we weer samen zijn...
we vrijen en dan verdwijnt hij weer, dan loop ik terug naasr mijn huidige vriend en voel een pijnlijke leegte.
wat heeft dit te betekenen?... dat ik nog teveel van mijn ex hou????

16 jaar geleden

het kan best zijn dat je onbewust nog veel voor hem voelt want zolas je zelf al zei dat jullie relatie over is gegaan door problemen en dat het eigenlijk niet een bewuste emotionele keuze was maar een verstandige keuze
als ik het mis heb mag je me corrigeren

ik heb ook zoiets de laatste dagen
ik droom sinds 3 jaar weer over mijn ex we komen elkaar tegen op een feest en we raken aan de klets met elkaar en even later verspringt de tijd en zit ik met haar in een eigen huisje en zo en er was ook sprake van intimitiet en dat verbaasde me nog meer eigenlijk want ik kan van me zelf begrijpen dat als het een week of 2 na dat het uit is je er over droomt maar iets mee dan 3 jaar later pff het spint wel met je hoofd overdag denk ik ook aan die droom het blijft een beetje hangen :P

Paulo
15 jaar geleden

Hallo

Ik zou inderdaad ook graag weten of de tijd iets uitmaakt.
Ik droomde nl afgelopen nacht van mijn "eerste grote liefde", ik was toen 13 !
Ondertussen ben ik er 31, getrouwd en heb een dochtertje.

Ik droomde dat ik aan het fietsen was langs het kanaal. Ik kruis een koppel en herken mijn
vroegere liefje. Ik probeer, ietswat stuntelig, mijn fiets te draaien en rijd terug.
Ik doe alsof ik haar toevallig tegenkom, en zeg dus niet dat ik speciaal teruggedraaid ben.
Ze kijkt verrast, mij tegen te komen, ik krijg een snelle zoen op mijn mond/wang van haar.

Ze stelt me voor aan haar man.

Ik had een heel raar gevoel bij deze droom. Een gevoel van een gemis van deze persoon, terwijl ik haar
in meer dan 15 jaar niet meer gesproken heb....

Is hier een uitleg voor ?

A girl
15 jaar geleden

Ik heb al ongeveer 9 maanden een relatie maar ik droom bijna elke avond over mijn ex
ik weet niet hoe het komt maar ik droom nooit over mijn huidige vriend..
het is uitgegaan omdat het op een 1 of andere manier niet verder kon gaan, maar ik heb het nooit vrijwillig uitgemaakt
ik weet niet maar het is best wel irritant..
xx