Ik had een tijdje geleden zo'n bijzondere liefdes-droom. Ik liep op straat met een vriendin (wie deze vriendin was, was niet duidelijk, noch belankrijk) en kwam een leuke jongen tegen. Ik voelde gelijk een connectie en aantrekkingskracht tot die jongen. Tegelijkertijd kon ik voelen dat het wederzijds was. We liepen naar elkaar toe en wisselde nummers uit. Waarna hij zei dat hij erop stond dat ik iets van me liet horen. Nog voordat ik de kans kreeg hem te bellen of smsen, had hij al gebeld, dezelfde dag nog. Hij zei dat hij me morgen mee uit eten nam en zonder na te denken of ik wel kon zei ik enthousiast ja.
Eenmaal in het eetcafé hadden we een heel bijzondere conversatie, hij vertelde allerlei persoonlijke dingen en dat terwijl ik hem eigenlijk helemaal niet kende. Toch voelde het helemaal vertrouwd. Hij was zelf ook verbaasd over dat hij gelijk van alles vertelde (normaal zou hij dat nooit doen), maar bij mij was het anders, zei hij. Opeens waren we ergens in een bootje, erg romantisch allemaal. Het diepgaande gesprek ging verder, hij pinkte zelfs een traantje weg. Opvallend was wel dat ik zelf weinig persoonlijke dingen had verteld en alleen had geluisterd en hem advies had gegeven. Toch voelde ik mij ook erg begrepen. De avond werd afgesloten door een afscheidskus, iets wat ik normaal nooit zou doen het eerste afspraakje. Dit keer was het echter volledig op zijn plaats en voelde het alsof we al jaren een stelletje waren. Ik kreeg zelfs de neiging om al gelijk met hem mee naar huis te gaan en de liefde te bedrijven, dat was duidelijk vanuit zijn kant ook zo. Maar we waren allebei verstandig en vonden dat we ermee moesten wachten. We maakten de afspraak alsof we elkaar al heel goed kenden, alsof we zonder woorden al wisten dat we bij elkaar hoorden.
Ik heb nog nooit gedroomd over een gebeurtenis die zó echt lijkt. Heb ook nog nooit zulke diepe gevoelens erbij gehad en herinner me alles tot in de kleinste details. Ook weet ik nog precies hoe die jongen eruit ziet,. Zoals je het nu leest lijkt het niet heel bijzonder, maar dat was het wel. Het gevoel dat ik erbij kreeg is bijna niet te omschrijven.
Zou dit nou een voorspellende droom zijn? Of een hunkering naar een soortgelijke gebeurtenis..?