Dit forum liep van 2008-2020, is nu gesloten en te bekijken als archief. Berichten plaats je in het nieuwe droomforum
ik word in men droom verkracht door mijn eigen zwarte kater,enkel is hij dan stukken groter...en hij vliegt dus constant op men rug..
ik gegin dan altijd heel hard te huilen tot ik er van wakker wordt al huilend.
iemand een idee wat dit kan betekeken?
dan droom ik ook van een fantasywereld met draken en tovernaren waar ik constant moet vechten voor mijn kindjes te bevrijden.Telkens win ik wel de strijd.
iemand enig idee?
groetjes katleen
hee,
ik ben geen dromenexper,
maar ik heb eens voor je rondgesnuffelt,
Een zwarte kat betekend dat je bang bent om te vertrouwen op je intuitie en geestelijke kracht.
Het kan zijn dat je de kat associert met slechtheid, vernietiging of ongeluk.
Maar omdat het je eigen huisdier is lijkt dat me sterk.
Als je droomt dat je verkracht bent, stelt dit de sadistische uitdrukking van een seksuele wens voor.
Het kan wijzen op een onbewust verlangen om gepakt te worden, veroverd, of gedwongen te worden iets te doen in een verboden terrein.
Het kan ook duiden op haatdragende gevoelens naar het andere geslacht.
Misschien een vervelende ex die dingen heeft geprobeerd die je niet wilde?
Een andere uitleg is dat je je op een of andere manier geschonden voelt.
Iets of iemand brengt je zelfrespect en emotioneel welzijn in gevaar.
Als je droomt dat je huilt, suggereert dit een uitbarsting van negatieve gevoelens die waarschijnlijk veroorzaakt zijn door een situatie uit het echte leven, en niet als gevolg van gebeurtenissen uit de droom zelf. De droom dient ook als een uitlaatklep voor angsten en frustraties en is vooral ook een manier om (weer) emotioneel in balans te komen.
Wanneer je huilend wakker wordt, duidt dit op een onverwerkt verdriet of trauma dat naar de oppervlakte komt drijven. Je kan deze emoties niet langer onderdrukken, je zult ze moeten confronteren.
Nou over de Fantasywereld.
Een tovenaar in je droom suggereert dat je probeert om je vaardigheden te verfijnen en je macht uit te oefenen.
Wanneer je droomt over een draak, duidt dit erop dat je je laat meeslepen door je passie. Dit soort gedrag speelt je tegenstanders in de kaart. Je zou meer zelfcontrole aan de dag moeten leggen.
Een Oosterse culturen daarentegen is de droomuitleg helemaal anders, daar wordt een draak gezien als een spirituel wezen dat symbool staat voor geluk en fortuin.
Als je droomt dat je deelneemt aan een gevecht, duidt dit op innerlijke onrust. Een aspect van jezelf is in conflict met een ander. Mischien vecht een onopgelost- of niet verwerkte kwestie om aandacht. Deze droom kan ook verwijzen naar een strijd die je meemaakt in het echte leven.
Als je droomt over kinderen verwijst dit naar je innerlijke kind, of duidt de droom op een terugkeer naar een kinderlijke staat. De droom dient als herinnering aan een periode van onschuld, puurheid, eenvoud en zorgeloosheid. Je zou kunnen verlangen naar het verleden en de mogelijkheid om onderdrukte verlangens en onvervulde wensen te vervullen. Neem wat tijd voor jezelf om zo je innerlijke kind te verzorgen.
Dromen dat je wint bij iets, wijst op triomf en succes. Je hebt veel vertrouwen en geloof in jezelf. Al de twijfels over jezelf zijn verdwenen.
Wanneer je in je droom een kind redt, wijst dit erop dat je een gedeelte van jezelf wilt behoeden voor verwaarlozing.
Ik hoop dat je er wat aan hebt,
neem het allemaal niet te serieus,
het kan ook gewoon komen door een Film of boek die je hebt gelezen en je erg heeft aangesproken,
in je dromen neemt de fantasy de vrije loop met je!
xxxx
Droominfo, © 2024