Dit forum liep van 2008-2020, is nu gesloten en te bekijken als archief. Berichten plaats je in het nieuwe droomforum

Achtervolgingsdroom met bizarre details

14 jaar geleden

Ik onthoud nooit dromen, maar de volgende bizarre droom kan ik me tot in detail herinneren.

Ik ben in een onbekende omgeving waar ik nooit eerder ben geweest.
Het is een leegstaande wijk met hoge gebouwen. De gebouwen zijn niet af, er zijn geen ramen en deuren, alleen beton en steen. het lijkt alsof ze lang geleden zijn gebouwd maar nooit afgemaakt.
Ik voel me gespannen in die omgeving. Een beetje angstig. Ik voel dat er iets gaat gebeuren.

Er is iemand bij me, maar ik ken hem niet. Ik zie geen gezicht en hoor geen stem. Hij is niet vijandig maar helpt me ook niet.
Ik sta op de tweede verdieping bovenaan een stenen trap (brede rechte trap)
Tussen de gebouwen door zie ik opeens een personenauto van de brandweer. Blijkbaar zijn ze de omgeving aan het inspecteren.
Daarna zie ik een helikopter van de brandweer laag langs de gebouwen vliegen. Waarschijnlijk zoeken ze iets in de gebouwen.

Vervolgens loop ik de trappen af en sta ik op de begaande grond van het gebouw. Ik zie mensen sluipen op de verdiepingen van de andere gebouwen.
Het zijn militairen of juist rebellen. Ik weet het niet maar ze maken me bang.
Ze hebben me gezien en komen mijn kant op. Nu word ik heel bang en begin te rennen. De mannen komen achter me aan. Ik hoor dat ze mijn naam roepen.
Terwijl ik ren kijk ik om en zie dat een van de mannen het gebouw waar ik ben binnenkomt. Ik ken de man niet. Het is niet lang en heeft blond haar en lijkt van Ierse komaf.
Ik ren de brede stenen trappen op. Terwijl ik heel hard weg ren beginnen ze steeds harder mijn naam te schreeuwen.

De persoon die bij mij was heeft de hele tijd niets gezegd maar rende gewoon met mij mee, maar nu is hij weg
Bovenaan de hoogste trap is een gat waardoor ik naar buiten kan. Er staat een oud busje vol met mensen (echt overvol). Wetende dat de achtervolgers mij ieder moment kunnen pakken, wil ik met het busje mee. Ze laten me niet binnen want de bus is te vol. Paniekerig probeer ik toch binnen te dringen maar mensen duwen me steeds weer naar buiten. Uiteindelijk weet ik door een klein raampje half naar binnen de klimmen en de bus rijdt weg terwijl ik half uit het kleine raampje hang. De mensen laten me nu hangen en duwen me niet langer naar buiten. Ik kijk op naar een van de passagiers, een oudere chinese man, die een bord noedels eet. Terwijl hij eet blijft hij me aankijken.

Dan word ik wakker. De droom heeft veel indruk op me gemaakt. Ik voel nog steeds de paniek uit de droom.
Ik weet dat de droom me iets wil zeggen over mezelf. Daarom ben ik meteen gaan zoeken naar de betekenissen van de details.
Ze hebben me al veel inzicht gegeven, maar misschien kan iemand mij nog meer vertellen.

Bedankt alvast.

cyvan
14 jaar geleden

ìn een fase van het dromen(genaamd REM-slaap), dan krijg je vivid dromen.
deze dromen zijn uitermaten gedataileerd, je kan soms een heel gesprek met iemand woordelijk onthouden.

een anderen rede waarom je deze droom zou kunnen onthouden is omdat het een traumatische gebeurtenis is.
een slechte herinnering herriner je makkelijker dan een goede.

meer info heb ik zelf ook niet.
dus...
succes verder